O ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης Euro NCAP μοίρασε, μετά τα εκτεταμένα και πλέον αυστηρά κρας τεστ, χαρές και …λύπες σε μοντέλα, που είτε απέσπασαν την ανώτερη διάκριση ( πέντε αστέρια), είτε δεν είχαν και τα καλύτερα αποτελέσματα στους πιο «ευαίσθητους’ τομείς της προστασίας των επιβατών, παιδιών, και πεζών μετά από μια σύγκρουση. Συγκεκριμένα, επτά από τα εννιά μοντέλα «παρασημοφορήθηκαν» με τα πέντε αστέρια του EuroNCAP.
Να σημειωθεί ότι, ο κύκλος δοκιμών του EuroNCAP έχει γίνει ακόμη πιο αυστηρός και ιδιαίτερα απαιτητικός στον τομέα προστασίας των παιδιών, των πεζών, ενώ οι δοκιμασίες περιλαμβάνουν και νέες τεχνολογίες ασφαλείας, όπως η ανίχνευση ποδηλάτη με αυτόματο φρενάρισμα και τα συστήματα διατήρησης λωρίδας. Τα νέα Volvo S60 και V60 είναι ανάμεσα στα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν υπό το νέο καθεστώς. Kαι τα δύο σουηδικά μοντέλα κατάφεραν με «όπλο» τα πρωτοποριακά συστήματα υποβοήθησης – όπως το στάνταρ City Safety που μεταξύ άλλων φρενάρει το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός δεν αντιληφθεί προπορευόμενο κίνδυνο – να κλέψουν υψηλή βαθμολογία στον συγκεκριμένο τομέα. Σύμφωνα με τη Volvo το City Safety παραμένει το μόνο σύστημα ασφαλείας στην αγορά που μπορεί να αναγνωρίσει πεζούς, δικυκλιστές και μεγάλα ζώα, μέρα και νύχτα.
Υψηλή βαθμολογία πέτυχε και η νέα BMW X5, που βρίθει στον τομέα της ασφάλειας, ενώ στον εξοπλισμό της περιλαμβάνει πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης. Με πέντε αστέρια «έφυγε» από τα «επίπονα» κρας τεστ το νέο Hyundai Santa Fe, το Audi AQ, η Jaguar I-Pace, καθώς και το νέο Peugeot 508, που έλαβε και την υψηλότερη βαθμολογία στον τομέα της προστασίας ενηλίκων, σε σχέση με όλα δοκιμαζόμενα μοντέλα – εννιά στον αριθμό. Πολύ χαμηλή ήταν η επίδοση του νέου Jeep Wrangler με ένα αστέρι ενώ απογοητευτική ήταν η εικόνα του Fiat Panda, με «μηδέν» αστέρια. Να σημειωθεί ότι, το Fiat βαθμολογήθηκε με μόλις 45% στην κατηγορία προστασίας ενήλικων επιβατών και 47% στην προστασία πεζών ενώ εξαιρετικά χαμηλή είναι η βαθμολογία στην προστασία των παιδιών στο 16%.