Οι προβλέψεις για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι κάτι παραπάνω αισιόδοξες. Πάνω από ένα στα τρία μοντέλα αρκετών ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έως το 2025 θα προέρχονται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρόσφατα, η Ευρώπη συμπλήρωσε πρόσφατα το ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της και μέχρι τον προσεχή Μάιο οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σε 1,3 εκατομμύρια. Από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων είναι η Βόρεια Αμερική, η Ευρώπη και η Κίνα.
Τα ηλεκτρικά μοντέλα αλλάζουν την «παλέτα» των μοντέλων που προσφέρουν οι αντιπροσωπείες με ταχύτατους ρυθμούς. H BMW διαθέτει στην γκάμα της εδώ και πέντε χρόνια ηλεκτρικά μοντέλα, αρχής γενομένης από την BMW ι3, που λανσαρίστηκε στην αγορά το 2013. Η Mercedes-Benz μέσω την smart προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο fortwo, ενώ έως το 2020, η φίρμα θα προσφέρει όλα τα μοντέλα της μόνο με ηλεκτρικούς κινητήρες.
Το 2019, θα κυκλοφορήσει σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες το Mercedes-Benz EQC, το πρώτο μοντέλο που λανσάρει η γερμανική φίρμα που κινείται αμιγώς με ηλεκτροκινητήρα. H Nissan προσφέρει ήδη στην αγορά το δεύτερης γενιάς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, το Leaf, ενώ σε τροχιά ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται και η Peugeot, η Citroen και η DS. H VW προσφέρει σήμερα στην αγορά – μεταξύ αυτών και η ελληνική – το ηλεκτροκίνητο e-Up! καθώς και το ηλεκτρικό Golf.
Ο γερμανικός κολοσσός αναμένεται να πλημμυρίσει τη γκάμα της με ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως ανακοίνωσε και στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι, έως το 2022, η ηλεκτροκίνηση θα δεσπόζει κάτω από τα καπό 27 νέων μοντέλων. Και η Seat κάνει στροφή προς τα ηλεκτρικά μοντέλα. Σαφώς, στην χώρα μας, οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων δεν ξεπερνούν ούτε το 1% από την «πίτα» των συνολικών ταξινομήσεων καινούργιων ΙΧ. Η απουσία κινήτρων ( μπόνους ή έκπτωση για την αγορά οικολογικού μοντέλου) και η έλλειψη υποδομών (ταχυφορτιστές σε δημόσιους χώρους κ.α.) αποτελούν τους δύο βασικούς παράγοντες που φρενάρουν την ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων μοντέλων στην Ελλάδα, σε αντίθεση με πολλές ευρωπαϊκές χώρες που ανθίζουν και μάλιστα κλέβουν χρόνο με το χρόνο ένα σημαντικό μερίδιο από τις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοκίνητων ( πχ ντίζελ, κ.α.).