Με μια σκληρή επιστολή προς τον πρωθυπουργό, απαντά μια μαθήτρια του Κολλεγίου Αθηνών, Νίκη Παρασκευοπούλου, στις αναφορές του Αλέξη Τσίπρα περί «κακομαθημένου κολεγιόπαιδου» προκειμένου να ασκήσει κριτική στον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ο Αλέξης Τσίπρας πρόσφατα στη Βουλή είχε επικρίνει το αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά συχνά – πυκνά κάνει τέτοιες απαξιωτικές αναφορές για όσους φοίτησαν στο Κολλέγιο Αθηνών. Η μαθήτρια της Β’ Λυκείου, Ν. Παρασκευοπούλου, με ένα ηλεκτρονικό μήνυμα, κάνει «μαθήματα συμπεριφοράς» στον πρωθυπουργό τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Με θλίβει ιδιαίτερα ο πολιτικός αρχηγός του κόμματος που εξουσιάζει στην Ελλάδα σήμερα, να ταυτίζει τις λέξεις “κακομαθημένος” και “κολεγιόπαιδο”… Το σχολείο μας, ειλικρινά, απαιτεί τη σκληρή δουλειά και ακατάπαυστη προσπάθεια, ενώ δίνει ίσες ευκαιρίες και στηρίζει όλους τους μαθητές του που το έχουν ανάγκη». Και συνεχίζει: «Το σχολείο θα έπρεπε να αποτελεί πρότυπο για τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας μας, φυσικά, όχι λόγω των εγκαταστάσεών του αλλά λόγω των αξιών που πρεσβεύει καθώς και των εκπαιδευτικών μεθόδων που ακολουθεί».
Ολόκληρη η επιστολή – κόλαφος προς τον κ. Τσίπρα έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Ονομάζομαι Νίκη Παρασκευοπούλου και είμαι μαθήτρια της Β΄ Λυκείου. Σας αποστέλλω το παρόν mail με σκοπό να σας εκφράσω τις ανησυχίες μου με ένα σχόλιο που αναφέρατε όσο απευθύνατε τον λόγο σας στον κ. Μητσοτάκη στη Βουλή προ ολίγων ημερών.
Από την Α΄ Γυμνασίου φοιτώ με υποτροφία στο Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Iδρυμα (ΕΕΙ) Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού, αφού ολοκλήρωσα το Δημοτικό στο δημόσιο σχολείο της περιοχής Παπάγου. Κατά τη διάρκεια του λόγου σας, κατηγορήσατε τον κ. Μητσοτάκη πως φέρθηκε “σαν κακομαθημένο κολεγιόπαιδο”. Κατανοώ πως ήσασταν φορτισμένος τη στιγμή εκείνη και ίσως δεν είχατε πλήρη επίγνωση του τι λέγατε ή των επιπτώσεων των λεγόμενων σας. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να αναφέρω πως είμαι όχι μόνο ευγνώμων αλλά και περήφανη να αποκαλούμαι μαθήτρια του Κολλεγίου Ψυχικού. Το συγκεκριμένο σχολείο μου έχει προσφέρει αμέτρητες ευκαιρίες να αναπτύξω και να βελτιώσω κάθε πτυχή του εαυτού μου.
Κατ’ αρχάς, θεωρώ πως το σχολείο μου καταβάλει ανεξάντλητες προσπάθειες να διδάξει στους μαθητές του βασικές αρχές που πρέπει να πρεσβεύει κάθε άνθρωπος που επιθυμεί να είναι ενεργό μέλος μιας κοινωνίας, όπως η αξία του σεβασμού. Ωστόσο, παρά τα όσα προαναφέρθηκαν, όταν συνομήλικοί μου από άλλα σχολεία ή λοιποί γνωστοί με ρωτούν σε ποιο σχολείο φοιτώ, διστάζω να τους απαντήσω. Δυστυχώς, δεν είμαι η μόνη που έχει βρεθεί σε μία κατάσταση στην οποία προσπάθησα να αποφύγω την ερώτηση σχετικά με το σχολείο.
Το πιο δυσάρεστο, ίσως, είναι πως ακόμη και καθηγητές βιώνουν αυτόν το δισταγμό να απαντήσουν σε ποιο σχολείο εργάζονται. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι η ύπαρξη βαθιά ριζωμένων στερεοτύπων που επιφέρουν μια παράξενη αντιμετώπιση στα μέλη της κολεγιακής οικογένειας. Γνωρίζω πως κοινωνικά στερεότυπα σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση είναι αναπόφευκτα, όμως, δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει πως το Κολλέγιο δεσπόζει στον νου των ανθρώπων ως μια ελίτ μαθητών και καθηγητών.
Αξιότιμε κύριε Τσίπρα, ως ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος, είσθε πρότυπο για πολλά μέλη της ελληνικής κοινωνίας. Εγώ, ως κολεγιόπαιδο, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μην ενθαρρύνετε τα στερεότυπα που ήδη υπάρχουν σχετικά με το σχολείο μου, αλλά αντίθετα να συμβάλετε στην προσπάθεια κατάρριψής τους. Το Κολλέγιο Αθηνών μπορεί όντως να φιλοξενεί μαθητές από ανώτερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα, όμως ταυτόχρονα, συμμετέχει συνεχώς και αδιάκοπα σε φιλανθρωπικές δραστηριότητες και προσπαθεί έμπρακτα να συμβάλει στην ελληνική κοινωνία, προτρέποντας έτσι και τους μαθητές του να γίνουν ενεργοί πολίτες. Κατά τη γνώμη μου, το σχολείο θα έπρεπε να αποτελεί πρότυπο για τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας μας, φυσικά, όχι λόγω των εγκαταστάσεών του αλλά λόγω των αξιών που πρεσβεύει καθώς και των εκπαιδευτικών μεθόδων που ακολουθεί.
Τέλος, θα ήθελα να σας ενημερώσω πως το σχολείο ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την παροχή ευκαιριών σε μαθητές των οποίων η οικονομική κατάσταση αποτελεί εμπόδιο στο να καλύψουν τα δίδακτρα του σχολείου μας. Εκτός από έναν ιδιαίτερα περιορισμένο αριθμό υποτροφιών αριστείας, το σχολείο προσφέρει μερικές ή ολικές υποτροφίες σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών. Συγκεκριμένα, αφού εξαιρεθούν οι σημαντικές οικονομικές διευκολύνσεις για τους μαθητές που είναι συγγενείς με τα μέλη του προσωπικού του σχολείου, το ΕΕΙ, κατά το σχολικό έτος 2016-2017, έδωσε την ευκαιρία σε 830 μαθητές να έχουν την αρωγή του Ταμείου Υποτροφιών.
Σας επισημαίνω πως δεν χρησιμοποιώ ειρωνικό τόνο, αλλά γράφω καλοπροαίρετα, ελπίζοντας να λάβετε υπ’ όψιν τα όσα σας έγραψα. Με θλίβει ιδιαίτερα ο πολιτικός αρχηγός του κόμματος που εξουσιάζει στην Ελλάδα σήμερα, να ταυτίζει τις λέξεις “κακομαθημένος” και “κολεγιόπαιδο”.
Σας διαβεβαιώνω πως ούτε εγώ αλλά ούτε πρεσβύτεροι συμμαθητές μου που έχουν πετύχει την εισαγωγή τους σε κορυφαία πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού δεν “τα βρήκαν”, σε καμία περίπτωση, “όλα έτοιμα”. Το σχολείο μας, ειλικρινά, απαιτεί τη σκληρή δουλειά και ακατάπαυστη προσπάθεια, ενώ δίνει ίσες ευκαιρίες και στηρίζει όλους τους μαθητές του που το έχουν ανάγκη.
Με εκτίμηση,
Νίκη Παρασκευοπούλου».