H άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου λειτούργησε υποστηρικτικά για πολλούς εμπόρους, αλλά έρευνα της Mastercard σ’ ένα μικρό δείγμα ηλεκτρονικών εμπόρων σε όλη την Ευρώπη αποκάλυψε ότι το 75% των εμπόρων δεν έχει ενημερωθεί για την επικείμενη εφαρμογή του νέου προτύπου ασφαλείας που θα τεθεί σε ισχύ μέσα στο 2019.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, σχεδιασμένο να βελτιώσει την εμπειρία των ψηφιακών πληρωμών, το EMV 3-D Secure (ή EMV 3DS) θα μας εισάγει σε μία νέα εποχή ασφάλειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Παρά τις επικείμενες αλλαγές, μόλις το 14% από το δείγμα των Ευρωπαίων λιανοπωλητών υποστηρίζει ήδη το SCA, ενώ το 51% δηλώνει είτε ότι θα είναι έτοιμο μετά τον Σεπτέμβριο του 2019, είτε ότι δεν έχει κανένα πλάνο υποστήριξης.
Με στόχο την υλοποίηση μιας πιο ομαλής εμπειρίας ηλεκτρονικών πληρωμών για τους καταναλωτές, ενόσω η αλλαγή αυτή θα εφαρμόζεται σταδιακά, η Mastercard παρουσιάζει το Mastercard® Identity Check™ -μια μέθοδο ταυτοποίησης νέας γενιάς που βασίζεται στο EMV 3DS και προσφέρει απρόσκοπτη εμπειρία πληρωμών στους καταναλωτές. Με τόσους πολλούς από τους καταναλωτές να είναι εξοικειωμένοι με την εμπειρία της ψηφιακής ολοκλήρωσης της συναλλαγής με ένα κλικ, η συγκεκριμένη λύση της Mastercard έχει σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιεί τη σύγχυση κατά την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Το Identity Check (IC) υποστηρίζει επίσης τις απαιτήσεις για SCA της PSD2 που θα μπει σε εφαρμογή από τις 14 Σεπτεμβρίου 2019 σε 31 χώρες στην Ευρώπη, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Ο Milan Gauder, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Υπηρεσιών της Mastercard Ευρώπης δήλωσε: «Η αύξηση του ψηφιακού εμπορίου συνεχίζει να ξεπερνά αυτή των φυσικών αγορών και παρότι αυτό είναι εξαιρετικά θετικό για τους ηλεκτρονικούς εμπόρους, την ίδια ώρα δημιουργεί την πίεση να διασφαλίσουν ότι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές γίνονται απρόσκοπτα και με ασφάλεια. Πραγματοποιήσαμε την πρώτη επιτυχημένη συναλλαγή μέσω του EMV 3DS τον Σεπτέμβριο. Είμαστε ενθουσιασμένοι που κάνουμε τη μετάβαση στη λύση του IC με το EMV 3DS, αξιοποιώντας μεθόδους ελέγχου ταυτότητας σε πραγματικό χρόνο, όπως οι δυναμικοί κωδικοί πρόσβασης και τα βιομετρικά χαρακτηριστικά (συμπεριλαμβανομένων των δακτυλικών αποτυπωμάτων, των χαρακτηριστικών του προσώπου, της ίριδας και της φωνητικής αναγνώρισης), ώστε να προωθήσουμε μία ασφαλέστερη online εμπειρία, μια εμπειρία που ταιριάζει στο μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου».
Εξαιτίας των χαμηλότερων ποσοστών αποδοχής και των υψηλότερων ποσοστών απάτης, το χάσμα μεταξύ ηλεκτρονικών και φυσικών αγορών παραμένει πρόβλημα. Τα ποσοστά απάτης στις ψηφιακές πληρωμές στην Ευρώπη είναι δέκα φορές υψηλότερα σε σχέση με τις συναλλαγές που διεξάγονται με φυσική παρουσία, γεγονός που έχει αρνητικό αντίκτυπο στη χρήση καρτών και την αξία τους ως μέσο πληρωμής.
Προκειμένου να προετοιμαστεί για την ανάπτυξη του Mastercard® Identity Check™, η Mastercard ενεργοποίησε μια πρώιμη φάση προσομοίωσης και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι αυτή η νέα λύση οδήγησε σε λιγότερες απάτες, μειωμένες απορρίψεις καρτών και ταυτοποίηση του καταναλωτή χωρίς ταλαιπωρία. Δηλαδή, το Mastercard® Identity Check™ δεν προσέφερε απλώς μία βελτιωμένη εμπειρία για τους καταναλωτές, αλλά βοήθησε εμπόρους λιανικής πώλησης και εκδότες καρτών να αυξήσουν τα κέρδη τους, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
«Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να εξελίσσεται πια σε βασικό εργαλείο της καθημερινότητας αλλά και με την εισαγωγή νέων κανονιστικών ρυθμίσεων, είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν καινοτόμες λύσεις που θα διασφαλίζουν ότι οι έμποροι λιανικών πωλήσεων θα συνεχίσουν να ικανοποιούν τους καταναλωτές κατά τις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές, προσφέροντας μία ασφαλή και απρόσκοπτη online εμπειρία αγορών. Χάρη στη δυνατότητα ανταλλαγής 10 φορές περισσότερων δεδομένων μεταξύ εμπόρων και εκδοτών καρτών, σε σύγκριση με τα υπάρχοντα μηνύματα ταυτοποίησης, αλλά και τις δυνατότητες των κινητών τηλεφώνων, η Mastercard είναι αποφασισμένη να ανεβάσει τον πήχη και στο κομμάτι της ταυτοποίησης» πρόσθεσε η Άσα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.