Παλτό, ταγιέρ, φορέματα, αξεσουάρ … εκατοντάδες κομμάτια της Κατρίν Ντενέβ, που φέρουν την υπογραφή του Ιβ Σεν Λοράν και εξιστορούν 40 χρόνια μόδας, θα τεθούν σε δημοπρασία την προσεχή Πέμπτη στο Παρίσι από τον οίκο δημοπρασιών Christie’s.
Το κοινό θα μπορεί να θαυμάσει με ελεύθερη είσοδο την εμβληματική γκαρνταρόμπα της μούσας και φίλης του γάλλου μόδιστρου, η οποία θα εκτίθεται στα σαλόνια του οίκου δημοπρασιών από αύριο, Σάββατο έως τις 24 του μηνός.
Η 75χρονη Ντενέβ αποφάσισε την πώληση σχεδόν όλης της YSL γκαρνταρόμπας της, μετά την πώληση του σπιτιού της στη Νορμανδία, όπου εκεί τη φύλασσε. «Δεν αποχωρίζομαι χωρίς μελαγχολία αυτά τα ρούχα. Είναι οι δημιουργίες ενός τόσο ταλαντούχου άνδρα που σχεδίαζε μόνο για να κάνει τις γυναίκες πιο όμορφες», γράφει η ηθοποιός σε μήνυμα που δημοσίευσε ο οίκος δημοπρασιών.
Συνολικά 150 κομμάτια θα βγουν στο σφυρί στα σαλόνια του Christie’s στο Παρίσι, ενώ μια δεύτερη θα οργανωθεί αργότερα μέσω Διαδικτύου.
Η ηθοποιός ήταν 22 ετών όταν πρωτοσυνάντησε τον 29χρονο Ιβ Σεν Λοράν. Ήταν παντρεμένη τότε με τον βρετανό φωτογράφο Ντέιβιντ Μπέιλι και καθώς είχε προσκληθεί να παρουσιαστεί στη βασίλισσα της Αγγλίας, είχε διαλέξει το 1965 τον σχεδιαστή για να την ντύσει. ‘Εκτοτε η Κατρίν Ντενέβ έγινε η φίλη του Ιβ Σεν Λοράν, ο οποίος της έφτιαξε πολλά μοντέλα για τη σκηνή αλλά και για τη ζωή της στην πόλη. Στις 22 Ιανουαρίου 2002, κατά τη διάρκεια του εορτασμού των 40 χρόνων δημιουργιών του Σεν Λοράν που οργανώθηκε στο Κέντρο Πομπιντού, η Ντενέβ του σιγοτραγούδησε το κομμάτι: «Ma plus belle histoire d’amour, c’est vous!» (Η ωραιότερή μου η ιστορία αγάπης είστε εσείς), μια μεγάλη γαλλική επιτυχία του 1967.
Ανάμεσα στα σπουδαία κομμάτια της δημοπρασίας του Κρίστις την προσεχή Πέμπτη είναι ένα κοντό βραδινό φόρεμα κεντημένο με πέρλες από την κολεξιόν άνοιξη-καλοκαίρι 1969, το οποίο είχε φορέσει η Ντενέβ σε συνάντηση την ίδια χρονιά με τον ‘Αλφρεντ Χίτσκοκ (η αξία του εκτιμάται έως 5.000 ευρώ).
Ένα μαύρο μάλλινο σμόκιν υψηλής ραπτικής που φορούσε η ηθοποιός για τα 20 χρόνια του οίκου YSL το 1982 μπορεί να πουληθεί έως 1.500 ευρώ.
Εκποιείται και η μουσειακή γκαρνταρόμπα της Λιβανέζας Μούνα Αγιούμπ
Την ίδια εβδομάδα σε δημοπρασία βγαίνει από τον οίκο Κορνέτ ντε Σεν Σιρ και η μουσειακή γκαρνταρόμπα της Λιβανέζας Μούνα Αγιούμπ, προσωπικότητας του τζετ σετ και πελάτισσας της υψηλής ραπτικής του οίκου Yves Saint Laurent.
«Η Μούνα Αγιούμπ απέκτησε μια σημαντική συλλογή, πάντα με σκοπό να στηρίξει τη δημιουργία, την τεχνογνωσία και τους δεξιοτέχνες της υψηλής ραπτικής όπως οι κεντήστρες ή όσοι διακοσμούν τα ρούχα και τα αξεσουάρ», υπογραμμίζει ο οίκος Κορνέτ ντε Σεν Σιρ.
Επιχειρηματίας, με επιδεικτικό στιλ, η Αγιούμπ, ξοδεύει χωρίς όρια και είναι τακτική προσκεκλημένη του κινηματογραφικού φεστιβάλ των Καννών. Καθώς δεν φορά ποτέ το ίδιο ρούχο, με την πάροδο του χρόνου έφτιαξε μια συλλογή που θα την ζήλευαν οι μεγαλύτεροι συλλέκτες.
Οπως χαρακτηριστικά γράφει σήμερα η εφημερίδα Le Monde γράφει , η οποία αναφέρεται στις δυο δημοπρασίες με δημιουργίες του ίδιου σχεδιαστή, οι δύο γκαρνταρόμπες απηχούν δύο διαφορετικές ιστορίες.
Η κολεξιόν της Ντενέβ με τις δημιουργίες του YSL σφραγίστηκε από το συναίσθημα της ηθοποιού για τον σχεδιαστή και αντανακλά την προσωπικότητα μιας σταρ που έκρυβε επιμελώς την προσωπική της ζωή. Η κοσμική Αγιούμπ, από την άλλη, είχε κυρίως επενδύσει παραγγέλνοντας και πληρώνοντας τα πιο ακριβά κομμάτια υψηλής ραπτικής τα οποία αποχωρίζεται σήμερα.
Εκτός από τις τσάντες και τα αξεσουάρ, θα πωληθούν σχεδόν 100 εμβληματικά κομμάτια που σχεδίασε ο Σεν Λοράν μεταξύ του 1988 και του 2001, ορισμένα μουσειακής ποιότητας, όπως ένα σακάκι από μεταξωτή οργάντζα από τη διάσημη κολεξιόν Iris του καλοκαιριού 1988, το οποίο είναι διακοσμημένο με κεντήματα του οίκου Lesage και η αξία του κυμαίνεται μεταξύ 30.000 και 40.000 ευρώ.
Ένα άλλο σακάκι υψηλής ραπτικής YSL της κολεξιόν άνοιξη-καλοκαίρι 1990, σε λευκό σατέν, κεντημένο, μπορεί να πωληθεί έως 30.000 ευρώ.
«Είναι ένα από τα ωραιότερα μοντέλα που έχω κάνει στις κολεξιόν μου», είχε γράψει ο Ιβ Σεν Λοράν στην Μούνα Αγιούμπ το 1999.
«Η Αγιούμπ επέλεξε στην υψηλή ραπτική του YSL τα πιο εμβληματικά κομμάτια της κάθε κολεξιόν του από το 1988 έως το 2001 και αγόρασε μόνο φορέματα κοκτέιλ και βραδινά. Για το πρωί πήγαινε στην Chanel», εξηγεί ο Ιμπέρ Φελμπάκ, διευθυντής στο τμήμα ειδών πολυτελείας και vintage του οίκου δημοπρασιών.