Η βρετανίδα πρωθυπουργός Τερέζα Μέι θα προσπαθήσει να διασφαλίσει αλλαγές από τις Βρυξέλλες, μετά την διακοπή της προσπάθειάς της να βρεθεί συναίνεση για την συμφωνία αποχώρησης μέσα από τις διακομματικές συνομιλίες, ενώ αναμένεται η ομιλία της στη Βουλή των Κοινοτήτων, κατά την οποία θα ενημερώσει τους βουλευτές για το δεύτερο σχέδιο που αφορά το Brexit.
Το Σάββατο η Μέιο είχε τηλεδιάσκεψη με τα μέλη του υπουργικού της Συμβουλίου από την κατοικία της στο Τσέκερς, που διήρκεσε περίπου 90 λεπτά, κατά την οποία έκανε γνωστό ότι θα προσπαθήσει εκ νέου να βρει αποδεκτές αλλαγές όσον αφορά τη διευθέτηση του backstop, χωρίς να επεκταθεί αναλυτικά σε λεπτομέρειες. Πάντως, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, το ευρύτερο σκεπτικό είναι να φέρει σε συμφωνία τους βουλευτές του κόμματος της – και να προσπαθήσει να κρατήσει την συνοχή των Τόρις – αλλά και το μικρό βορειο-ιρλανδικό κόμμα DUP, που στηρίζει τους Συντηρητικούς στο κοινοβούλιο. Επίσης, κατηγόρησε τον ηγέτη του μεγαλύτερου αντιπολιτευόμενου κόμματος Τζέρεμι Κόρμπιν για την αποτυχία των διακομματικών συνομιλιών, επειδή αρνήθηκε να συμμετάσχει σε αυτές.
Σύμφωνα με τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης, η Μέι δεν πρόκειται να παρουσιάσει σήμερα στο κοινοβούλιο καμία ουσιαστική αλλαγή ως δεύτερο σχέδιο για την έξοδο, αντίθετα θα προσπαθήσει να καθησυχάσει τους ευρωσκεπτικιστές για το ιρλανδικό σύνορο.
Ο πρώην υπουργός για το Brexit Ντομινίκ Ράαμπ, σε συνέντευξή του σε εκπομπή του Sky, κάλεσε την βρετανίδα πρωθυπουργό να αποκλείσει το ενδεχόμενο παράτασης του άρθρου 50 και να επιστρέψει στις Βρυξέλλες, προκειμένου να ζητήσει σημαντικές βελτιώσεις στην συμφωνία για την αποχώρηση, αλλά προηγουμένως να αλλάξει την ομάδα των διαπραγματευτών της.
Στο μεταξύ, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Toyota, Honda, Bentley) ανησυχούν για τις πολιτικές εξελίξεις και αναζητούν νέες ρυθμίσεις στην ΕΕ, μετά την καταψήφιση της συμφωνίας αποχώρησης από το κοινοβούλιο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, η Vauxhall και η BMW έχουν μπει στην λίστα των μεγάλων κατασκευαστών που άρχισαν να δημιουργούν αποθέματα προκειμένου να καλύψουν τουλάχιστον το πρώτο διάστημα αναστολής της ομαλής λειτουργίας στα σύνορα, μετά την αποχώρηση στις 29 Μαρτίου. Η εφημερίδα γράφει επίσης ότι όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Βρετανία και την ΕΕ θα πρέπει να αποκτήσουν «έγκριση τύπου» από τις ρυθμιστικές αρχές, καθώς σύμφωνα με προειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η σημερινή έγκριση που παρέχει η βρετανική Υπηρεσία Πιστοποίησης Οχημάτων θα πάψει να ισχύει μετά το Brexit.