Η γερμανική κυβέρνηση απέκλεισε σήμερα (28/1) το ενδεχόμενο να επιβάλει ως όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους τα 130 χλμ/ώρα, κλείνοντας μια συζήτηση η οποία άρχισε από μια επιτροπή που ανέλαβε να μελετήσει εμπεριστατωμένα τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα.
Η θέσπιση ορίου ταχύτητας «δεν περιλαμβάνεται στη συμφωνία για τον σχηματισμό συνασπισμού» από τα τρία κόμματα που κυβερνούν τη χώρα, τους χριστιανοδημοκράτες της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, τους συντηρητικούς βαυαρούς συμμάχους τους της CSU και τους σοσιαλδημοκράτες, δήλωσε στο Βερολίνο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Ζάιμπερτ.
Η Γερμανία είναι η μοναδική χώρα της Ευρώπης, σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της οποίας δεν υφίσταται όριο ταχύτητας.
Ο Ζάιμπερτ υπογράμμισε πως υπάρχουν άλλα μέτρα που μπορούν να ληφθούν για να περιορισθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
«Η επιβολή ορίου ταχύτητας δεν προσφέρει πολλά πράγματα στην κλιματική ισορροπία» και δεν είναι ένα «εξαιρετικό εργαλείο για την προστασία του κλίματος», υποστήριξε από την πλευρά του εκπρόσωπος του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Μια κυβερνητική επιτροπή για το περιβάλλον είχε αντιθέτως θεωρήσει πρόσφατα πως «χαμηλότερες ταχύτητες επιφέρουν εν γένει μείωση των εκπομπών των καυσαερίων και της σκόνης».
«Οι μειώσεις ταχύτητας έχουν ιδιαίτερα θετική επίδραση επειδή διευκολύνεται η κυκλοφορία», ήταν η εκτίμηση αυτής της επιτροπής. Η σύσταση επανέφερε μια συζήτηση που επανέρχεται στη χώρα ανά τακτικά διαστήματα.
Η ADAC, η λέσχη των γερμανών αυτοκινητιστών που είναι από τις ισχυρότερες στην Ευρώπη, υποστηρίζει κι αυτή αντίθετα πως ο περιορισμός της ταχύτητας δεν επηρεάζει παρά μόνο πολύ περιθωριακά την εκπεμπόμενη ποσότητα CO2.
Οι ίδιοι οι Γερμανοί δεν φαίνονται πια προσηλωμένοι στον ιερό και απαραβίαστο χαρακτήρα της χωρίς όρια ταχύτητας στους μεγάλους οδικούς άξονες. Το 63% εξ αυτών υποστηρίζει την επιβολή ορίου ταχύτητας, έναντι 36% που είναι αντίθετοι, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Emnid.