Η μία μετά την άλλη οι απάτες αποκαλύπτονται τον τελευταίο καιρό με τους πολίτες να πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Μετά την αποκάλυψη ότι έμποροι αυτοκινήτων παίρνουν προκαταβολές για να δώσουν Ι.Χ. τα οποία ωστόσο ποτέ δεν γίνεται, στην Κρήτη αποκαλύπτεται και νέο κόλπο στον τουριστικό κλάδο.
Σύμφωνα με το cretalive, θύματα εξαπάτησης έχουν πέσει ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων.
Οι απατεώνες υπόσχονται στα (υποψήφια) θύματά τους επιχορηγήσεις μέσω διαφόρων προγραμμάτων (λ.χ. ΕΣΠΑ), με τη διαφορά ότι ζητούν… μπροστά ένα ποσό για να «τρέξουν» τις διαδικασίες.
«Τους προσεγγίζουν είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω email», ανέφερε ο κ. Γιώργος Χριστοδουλάκης, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Ν. Ηρακλείου «Φιλοξενία.
Για να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο το παραμύθι που… πουλάνε, οι επιτήδειοι παρουσιάζονται ως υπάλληλοι τραπεζών, χρησιμοποιώντας μάλιστα ονόματα κι άλλων επαγγελματιών του κλάδου!
«Υπήρχε άτομο στο παρελθόν, από αυτά που είχαν ξεκινήσει το επικίνδυνο αυτό εγχείρημα, το οποίο συστηνόταν ως υπάλληλος διαφόρων τραπεζών. Κι όχι μόνο αυτό, εκινείτο κιόλας μέσα σε τραπεζικά καταστήματα, μετέφερε έγγραφα και ζητούσαν να τα υπογράψουν», μας επισήμανε ο κ. Γιώργος Χριστοδουλάκης, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Ν. Ηρακλείου «Φιλοξενία».
Τα «αρπακτικά» απευθύνονται ως επί το πλείστον σε μεγάλους –ηλικιακά- ανθρώπους, «όσους δηλαδή δεν γνωρίζουν από τεχνολογία, παγιδεύοντάς τους με διάφορα τρικ. Τους πιέζουν λέγοντάς τους ότι το χρονικό περιθώριο στενεύει κι ό,τι κάνουν, πρέπει να το κάνουν εγκαίρως. Κι έτσι πέφτουν στην παγίδα», παρατήρησε ο κ. Χριστοδουλάκης.
Τα δύο πιο πρόσφατα περιστατικά που είχαμε στο Ηράκλειο αφορούσαν δύο άτομα, τα οποία έχασαν και τα δύο μαζί περίπου 8.500 ευρώ. «Δυστυχώς κάποια μέλη μας έπεσαν στην παγίδα αυτή», σχολίασε ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Ν. Ηρακλείου «Φιλοξενία», υποστηρίζοντας ωστόσο ότι «έχουμε προλάβει να σταματήσουμε αυτό το επικίνδυνο φαινόμενο. Μετά από την ενημέρωση που έχει γίνει μέσω των ΜΜΕ προς τον κόσμο, τα περιστατικά έχουν αραιώσει πάρα πολύ. Αντιλαμβάνομαι ότι έχουν φοβηθεί αυτοί οι απατεώνες. Γι’ αυτό και κινηθήκαμε γρήγορα, για να προλάβουμε οποιοδήποτε άλλο κακό».
Όπως και να’ χει, ο κ. Χριστουδάκης αισθάνεται την ανάγκη να ενημερώσει τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων «να είναι πιο προσεκτικοί. Αν πέσει κάτι στην αντίληψή τους, αν έχουν κάποιο τηλεφώνημα ή οποιαδήποτε άλλη ειδοποίηση, να μην προβούν σε καμία υπογραφή. Να μην στείλουν κανένα προσωπικό τους στοιχείο και να έρθουν σε επικοινωνία με τον υπεύθυνο του καταστήματος οποιασδήποτε τράπεζας. Να μην δώσουν ποτέ κάποιον αριθμό τραπέζης ή κωδικούς taxisnet σε άτομα που δεν γνωρίζουν. Η γραμματεία μας είναι απόλυτα ενημερωμένη. Οποιοδήποτε πρόβλημα υπάρξει, οποιαδήποτε υπόνοια παρουσιαστεί, να έρθουν σε επαφή μαζί μας. Κι εμείς θα ειδοποιήσουμε άμεσα τον εισαγγελέα και την αστυνομία».