Αρκετά μηχανικά μέρη ταλαιπωρούνται όπως είναι τα ελαστικά και τα αμορτισέρ, που έχουν και το μεγαλύτερο βάρος της πρόσφυσης. Τα τελευταία , αν και σηκώνουν ένα μεγάλο βάρος των κακοτεχνιών, συνήθως, οι οδηγοί αμελούν τον έλεγχο τους.
Η βροχή, οι λάσπες και όσοι χρησιμοποιούν σε δύσκολες χειμερινές συνθήκες το αυτοκίνητο τους – ακόμη και στις δικές μας τις μεσογειακές χώρες – πρέπει να γνωρίζουν ότι τα αμορτισέρ σηκώνουν ένα μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου. Οι κακές καιρικές συνθήκες τα ταλαιπωρεί ακόμη περισσότερο. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι ένα τσεκάρισμα στην κατάσταση των αμορτισέρ πρέπει να γίνεται μετά από κάθε λήξη μιας χειμερινής περιόδου.
Ακόμη και στα ΚΤΕΟ ελέγχεται οπτικά η κατάσταση των αμορτισέρ. Οπότε, ένας εξονυχιστικός έλεγχος από έναν επαγγελματία είναι απαραίτητος, ώστε να ελεγχθεί πλήρως η κατάσταση τους, Ένα χαλασμένο αμορτισέρ μπορεί να οδηγήσει σε εκτροπή του αυτοκινήτου, τα οποία γίνονται ιδιαίτερα ευάλωτα στις στροφές. Επίσης, τα φθαρμένα αμορτισέρ μπορεί να οδηγήσουν – για όσους δεν γνωρίζουν – και σε αύξηση της απόστασης φρεναρίσματος έως και 20%. Κάτι που μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό, σε ένα φρενάρισμα πανικού από μια έκτακτη περίσταση.
Τα αμορτισέρ πρέπει να ελέγχονται από ειδικούς κάθε 20.000 χιλιόμετρα. Η φθορά των αμορτισέρ επιδεινώνεται – εκτός από τις κακές καιρικές συνθήκες και το χειμώνα –από τον τρόπο οδήγησης, το φορτίο ( αν είναι συνεχώς υπερβολικά φορτωμένο τα αμορτισέρ καταπονούνται ακόμη περισσότερο), τις συνθήκες στο οδόστρωμα ( αν κινείται σε επαρχιακούς δρόμους, χώμα με πολλές λακούβες κα) και τα χιλιόμετρα.