Στη βορειοδυτική Τουρκία, στην Αδριανούπολη, στην οποία συχνάζουν έλληνες και βούλγαροι τουρίστες που αναζητούν φθηνότερα προϊόντα λόγω της αστάθειας των συναλλαγματικών ισοτιμιών που οδήγησα στην πτώση της τουρκικής λίρας, οι τοπικοί έμποροι άρχισαν να μαθαίνουν και τις δύο γλώσσες για να επικοινωνούν με τους ξένους πελάτες.
Λεξικά βουλγαρικά και ελληνικά έχουν τυπωθεί από την Επαρχιακή Διεύθυνση Εμπορίου για να βοηθήσουν τους εμπόρους στην επικοινωνία τους με τους ξένους επισκέπτες.
Καθώς ορισμένοι έμποροι στην Αδριανούπολη παρακολουθούν δωρεάν μαθήματα ελληνικών και βουλγαρικών, η Επαρχιακή Διεύθυνση Εμπορίου της πόλης βρήκε τρόπο να βοηθήσει τους συναδέλφους τους που δεν έχουν χρόνο για αυτό.
«Μίνι λεξικό αγορών»
Με τη βοήθεια του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αδριανούπολης και της Ενωσης Εμπορικών και τεχνικών Επιμελητηρίων της πόλης καθώς και του συνεταιρισμού των Εμπόρων συγκεντρώθηκαν 280 λέξεις, που χρησιμοποιούνται πιο συχνά, σε «μίνι λεξικό αγορών».
Ο επαρχιακός διευθυντής Εμπορίου της Αδριανούπολης, Μαχμούτ Αλτούν, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Anadolu ότι πολλοί βούλγαροι και έλληνες τουρίστες επισκέπτονται την πόλη λόγω των πρόσφατων διακυμάνσεων της συναλλαγματικής ισοτιμίας.
Υπογραμμίζοντας ότι το εμπόριο θα πρέπει είναι εύκολο, γρήγορο και ασφαλές για να αυξήσει το ενδιαφέρον των τουριστών, ο Αλτούν δήλωσε ότι για αυτόν τον λόγο εργάζονται σε διάφορα θέματα, ιδίως στα γλωσσικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι.
Ξοδεύουν 50 δολάρια ο καθένας
Ο Αλτούν εξήγησε ότι 2,3 εκατομμύρια βούλγαροι και έλληνες τουρίστες έφθασαν στην Αδριανούπολη πέρυσι, κατά μέσο όρο 190.544 άτομα μηνιαίως, υπογραμμίζοντας ότι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 50 δολάρια ο καθένας, και συνολικά φθάνουν τα 115 εκατομμύρια δολάρια.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι έχουν συντάξει μίνι λεξικό για τα ψώνια, ώστε να μπορούν οι έμποροι και οι πωλητές να επικοινωνούν καλύτερα με τους τουρίστες.
«Πιστεύω ότι αυτό το λεξικό θα λύσει το γλωσσικό πρόβλημα των εμπόρων μας. Εχουμε τυπώσει 3.000 αντίτυπα, τα παραδώσαμε σε εμπορικά επιμελητήρια και συνεταιρισμούς για να τα διανείμουν στους εμπόρους. Σκεπτόμαστε επίσης παρόμοια λύση για τη μικρή βιομηχανική ιστοσελίδα μας», είπε.
Πηγή και φωτό: Sabah Daily και echedoros-a.gr