Το σύστημα υποβοήθησης της ταχύτητας, ο μηχανισμός που θα ακινητοποιεί το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός έχει …μεθύσει, τα σήματα επείγουσας στάθμευσης, ςα συστήματα καταγραφής δεδομένων ατυχήματος είναι μερικά από τα τεχνολογικά μέτρα, που λαμβάνει η Ε.Ε με απώτερο στόχο να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στο εγγύς μέλλον!
Ειδικότερα, οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς του ΕΚ ενέκριναν, σήμερα, Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου νέους κανόνες οι οποίοι μετατρέπουν κάποια εξελιγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας σε στάνταρ εξοπλισμό για τα οχήματα που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η νομοθετική πρόταση προσαρμόζει τους υπάρχοντες κανόνες στις νέες παραμέτρους οδικής συμπεριφοράς, όπως αυτές διαμορφώνονται από κοινωνικές τάσεις (π.χ. η αύξηση των ποδηλατών και των πεζών, η γήρανση του πληθυσμού) και τεχνολογικές εξελίξεις.
Τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που θα είναι υποχρεωτικά εγκατεστημένα σε όλα τα οχήματα είναι:
- η «έξυπνη» υποβοήθηση ταχύτητας
- η διευκόλυνση (μέσω τυποποιημένων συστημάτων αλληλεπίδρασης) της εγκατάστασης μηχανισμών διαθέσιμων στο εμπόριο για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος
- τα συστήματα παρακολούθησης υπνηλίας και προσοχής του οδηγού/αναγνώρισης της διάσπασης της προσοχής
- τα σήματα επείγουσας στάθμευσης
- οι ανιχνευτές οπισθοπορίας
- τα συστήματα καταγραφής δεδομένων ατυχήματος (τα οποία προστέθηκαν από τους ευρωβουλευτές, καθώς η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προέβλεπε τη χρήση τους μόνο σε επιβατικά αυτοκίνητα και ημιφορτηγά)
Θα είναι επίσης υποχρεωτική η χρήση εξελιγμένων συστημάτων πέδησης έκτακτης ανάγκης και προειδοποίησης απόκλισης στα επιβατικά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη στα φορτηγά και τα λεωφορεία υπό τον υφιστάμενο Κανονισμό για τη Γενική Ασφάλεια των Οχημάτων.
Μάλιστα, είναι πολύ πιθανόν αυτό να ισχύσει αρκετά σύντομα, και, όχι απο το 2022, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί.