Το χιόνι είναι προ των πυλών, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο τμήμα της χώρας. Όπως είναι φυσικό οι οδηγοί θα πρέπει να επιστρατεύσουν τις αμυντικές οδηγικές τους ικανότητες και να έχουν στο νου τους τα παρακάτω:
- Το πέρασμα από χιόνι με το τετρακίνητο αυτοκίνητο σας απαιτεί συγκεκριμένες ενέργειες από τον οδηγό. Η πρώτη κίνηση είναι να ξεφουσκώστε τα λάστιχα για να αυξηθεί η επιφάνεια επαφής με το έδαφος και να έχετε καλύτερη πρόσφυση. Εδώ, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το ξεφούσκωμα θα ελαττώσει την απόσταση του οχήματος από το έδαφος.
2. Χρήσιμο θα φανεί ένα πιεσόμετρο για να επιτύχετε πιο ομοιόμορφη πίεση των ελαστικών.Θυμηθείτε να ξαναφουσκώσετε τα λάστιχα μετά. Στις εκτός δρόμου περιπλανήσεις σας θα πρέπει να αποφεύγετε το σπινάρισμα των τροχών. Αν οι τροχοί αρχίσουν να σπινάρουν αφήστε απαλά το γκάζι για να επανακτήσουν την πρόσφυση.
3. Αν χάσετε την πρόσφυση και μόλις που κινείται το όχημα, δοκιμάστε την γρήγορη κίνηση του τιμονιού δεξιά και αριστερά (χωρίς όμως υπερβολές) για να «γαντζώσουν» λίγο τα λάστιχα στο έδαφος. Θυμηθείτε ότι το σκληρό χιόνι που περάσατε το πρωί μπορεί να γίνει αδιάβατο μόλις μαλακώσει το μεσημέρι, που πιθανόν από κάτω να κρύβονται σημεία με λάσπες που θα κολλήσουν το τετρακίνητο όχημα σας. Για τον ίδιο λόγο το σκληρό χιόνι μετά από τη διέλευση μερικών οχημάτων μπορεί να γίνει αδιάβατο.
4. Χρησιμοποιώντας μία χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο έχετε καλύτερη πρόσφυση στο χιόνι και σε ολισθηρούς δρόμους. Αν από την άλλη κολλήσετε στον πάγο «μία επάνω» ταχύτητα μπορεί να βοηθήσει να ξεκολλήσετε.
5. Οι πιο ελαφριές και απαλές κινήσεις στο γκάζι, στα φρένα και στο τιμόνι βοηθούν να μην χάσετε τον έλεγχο του οχήματος
6. Τα χειμερινά ελαστικά εξασφαλίζουν μεγαλύτερα αποθέματα πρόσφυσης στους παγωμένους δρόμους, ενώ προσφέρουν και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Η ειδική χάραξη τους βοηθάει στις εκκινήσεις, με λιγότερα σπιναρίσματα – σε σχέση πχ με ένα σπορ ελαστικό που μπορεί να είναι ακατάλληλο για χρήση πχ σε επιφάνειες χιονιού.