Μπορεί η μυρωδιά από το νέφτι και τις μπογιές να μην κυριαρχεί στον αέρα, όπως στα χρόνια που Χουάν Μιρό μέσα στο ατελιέ του δημιουργούσε τα χαρακτηριστικά έργα του με τα φωτεινά χρώματα και τις απλές φόρμες, όμως δεκάδες δημιουργίες του, ημιτελείς, έχουν μείνει στα καβαλέτα, τους πάγκους εργασίας και το πάτωμα διατηρώντας ζωντανή την εικόνα από την εποχή που ο καλλιτέχνης έφτιαχνε τους πίνακες του στο εργαστήριο του στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα.
Την εικόνα αυτή αντικρίζουν όσοι φτάνουν ως το κτίριο που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Xοσέ Λουίς Σερτ και το οποίο ύστερα από έναν χρόνο που είχε παραμείνει κλειστό λόγω στατικών προβλημάτων άνοιξε και πάλι για το κοινό προσφέροντας πρόσβαση στον χώρο στον οποίο ο ζωγράφος ζούσε και φιλοτεχνούσε τα έργα του για τουλάχιστον τρεις δεκαετίες.
Εκτός από ολοκληρωμένα και μη έργα, οι επισκέπτες μπορούν να δουν τα εργαλεία του ζωγράφου, αντικείμενα που συνέλεγε στους περιπάτους του δίπλα στη θάλασσα, αλλά και το ίδιο το κτίριο που θεωρείται χαρακτηριστικό έργο της avant garde το οποίο έχει ενταχθεί με εξαιρετικό τρόπο μέσα στο πευκόφυτο μεσογειακό τοπίο.
Το κτίριο ο Χουάν Μιρό το δώρισε στην πόλη της Πάλμα ντε Μαγιόρκα δυο χρόνια πριν από τον θάνατό του κι αποτελεί τη στέγη του Ιδρύματος Πιλάρ και Χουάν Μιρό.