Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Ο Ράμι Μάλεκ για την ερμηνεία του στην ταινία Bohemian Rhapsody κέρδισε το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου.
Οι άλλοι υποψήφιοι ήταν:
Κρίστιαν Μπέιλ για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Μπράντλεϊ Κούπερ για το «Ενα Αστέρι Γεννιέται»
Γουίλεμ Νταφόε για το «Στην Πύλη της Αιωνιότητας»
Βίγκο Μόρτενσεν για το «Πράσινο Βιβλίο»
Oσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου
Μόλις δύο χρόνια μετά το Oσκαρ που έλαβε για το «Moonlight» κι έχοντας διακριθεί ήδη στις Χρυσές Σφαίρες, τα SAG, τα BAFTA και τα βραβεία αρκετών κριτικών ενώσεων, ο Μαχερσάλα Αλί κέρδισε το Oσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο «Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι.
Πρόκειται για τη δεύτερη βράβευση του ηθοποιού στη δεύτερη υποψηφιότητά του.
«Προσπάθησα να αποδώσω την ουσία του Δρ. Ντον Σέρλεϊ» είπε ο ηθοποιός, παραλαμβάνοντας το βραβείο, ευχαρίστησε τον συμπρωταγωνιστή του Βίγκο Μόρτενσεν και τον σκηνοθέτη Πίτερ Φαρέλι, ενώ αφιέρωσε το βραβείο στη γιαγιά του που τον έπεισε πως ό,τι θέλει, μπορεί να το κάνει.
Συνυποψήφιοί του ήταν οι Aνταμ Ντράιβερ («BlacKkKlansman: H Παρείσφρηση»), Σαμ Eλιοτ («Ενα Αστέρι Γεννιέται»), Ρίτσαρντ Ι. Γκραντ («Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;») και Σαμ Ρόκγουελ («Vice: Δεύτερος στην Ιεραρχία»).
Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου
Η Ρετζίνα Κινγκ επικράτησε ίσως στην πιο απρόβλεπτη κατηγορία της οσκαρικής βραδιάς, κερδίζοντας Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει» του Μπάρι Τζένκινς.
«Είμαι παράδειγμα του τι μπορεί να συμβεί, αν έχεις την αγάπη και την υποστήριξη των γύρω σου» είπε συγκινημένη η ηθοποιός, παραλαμβάνοντας το βραβείο, το οποίο αφιέρωσε στον Τζέιμς Μπόλντουιν – τον συγγραφέα του βιβλίου που αποτέλεσε τη βάση του σεναρίου της ταινίας – ενώ ευχαρίστησε τους συνεργάτες και τη μητέρα της.
Η Ρετζίνα Κινγκ ήταν η νικήτρια της Χρυσής Σφαίρας στην αντίστοιχη κατηγορία, και βραβεύθηκε επίσης από αρκετές ενώσεις κριτικών.
Συνυποψήφιές της ήταν η Εμι Ανταμς («Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»), η Μαρίνα Ντε Ταβίρα («Ρόμα») και η Εμα Στόουν με τη Ρέιτσελ Βάις («Ευνοούμενη»).
Το πρώτο βραβείο για το «Ρόμα»
Ο Αλφόνσο Κουαρόν κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για τη «Ρόμα», την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, στην οποία υπογράφει (και) τη φωτογραφία.
Αυτό είναι το τρίτο Οσκαρ που έχει κερδίσει μέχρι σήμερα ο μεξικανός σκηνοθέτης, αλλά και το πρώτο βραβείο της βραδιάς για το «Ρόμα».
Ο Κουαρόν, παραλαμβάνοντας το βραβείο ευχαρίστησε το Μεξικό, την οικογένειά του, τις ηθοποιούς του και το Netflix, επισημαίνοντας πόσο δύσκολη δουλειά είναι η διεύθυνση φωτογραφίας, ενώ αφιέρωσε το βραβείο στον Τσίβο Λουμπέσκι, τον διευθυντή φωτογραφίας των προηγούμενων ταινιών του.
Συνυποψήφιοί του για το βραβείο ήταν ο Λούκας Ζαλ («Ψυχρός Πόλεμος»), ο Καλέμπ Ντεσανέλ («Never Look Away»), ο Ρόμπι Ράιαν («Ευνοούμενη») και ο Μάθιου Λιμπατίκ («Ενα Αστέρι Γεννιέται»).
Μια εντυπωσιακή είσοδος
Keegan-Michael Key’s #Oscars entrance was practically perfect in every way. ? pic.twitter.com/cTuN5a5nkj
— HuffPost (@HuffPost) 25 Φεβρουαρίου 2019
Το «Ρόμα» καλύτερη ξενόγλωσση ταινία
Το «Ρόμα», το ασπρόμαυρο, προσωπικό ταξίδι αναμνήσεων του Αλφόνσο Κουαρόν από το Μεξικό, κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Για πρώτη φορά στην ιστορία των Οσκαρ, το Μεξικό κερδίζει το συγκεκριμένο βραβείο.
«Εμαθα πολλά για τον κινηματογράφο βλέποντας, ως παιδί, ξενόγλωσσες ταινίες, σαν… τον Πολίτη Κέιν, τον Νονό, τα Σαγόνια του Καρχαρία. Ο Σαμπρόλ, όταν ρωτήθηκε για τη νουβέλ βαγκ είπε, “δεν υπάρχουν κύματα, μόνο ο ωκεανός”».
«Νομίζω πως όλοι οι υποψήφιοι απόψε είμαστε μέρος αυτού του ωκεανού», πρόσθεσε ο Αλφόνσο Κουαρόν, που ανέβηκε για δεύτερη φορά στη σκηνή, ενώ ευχαρίστησε τις πρωταγωνίστριές του και την οικογένειά του, που, όπως είπε, του δίνει ώθηση.
Στην ίδια κατηγορία, υποψήφιες ήταν επίσης οι ταινίες: «Καπερναούμ» της Ναντίν Λαμπακί (Λίβανος), «Ψυχρός Πόλεμος» του Πάβελ Παβλικόφσκι (Πολωνία), «Never Look Away» του Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ (Γερμανία) και «Κλέφτες Καταστημάτων» του Χιροκάζου Κόρε-Εντα (Ιαπωνία).