Ο θάνατος του μεγάλου έλληνα φωτορεπόρτερ του Reuters, Γιάννη Μπεχράκη, έχει προκαλέσει κύμα αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο βραβευμένος με Πούλιτζερ φωτορεπόρτερ άφησε πίσω του ένα τεράστιο και μοναδικό έργο, φωτογραφίες που συγκλόνισαν τον πλανήτη. Πολλές μάλιστα από αυτές αποτυπώνουν τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες κάτω από τις οποίες ζουν εκατομμύρια άνθρωποι.
Μια από τις φωτογραφίες του Γιάννη Μπεχράκη, η οποία έγραψε τη δική της ιστορία, είναι αυτή με μια μητέρα από τη Σομαλία που δίνει νερό από ένα μπιτόνι στο σκελετωμένο της παιδί.
Τις τελευταίες ώρες, εκατοντάδες χρήστες καταγγέλλουν το Facebook για λογοκρισία της συγκεκριμένης φωτογραφίας με την αιτιολογία ότι «παραβιάζει τους όρους της κοινότητας για το γυμνό».
Η φωτογραφία τραβήχτηκε από τον Γιάννη Μπεχράκη το 1992, την εποχή που η Σομαλία ήταν ένα ανοιχτό νεκροταφείο λόγω του λιμού.
Κι όμως, αυτό το ντοκουμέντο της φρίκης οι υπεύθυνοι του Facebook αποφάσισαν ότι δεν είναι για τα μάτια των χρηστών.
Αυτή, ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο λογοκρίνει φωτογραφία που αφυπνίζει και καταγράφει την πραγματική διάσταση των γεγονότων.
Ήταν Οκτώβριος του 2018, όταν το Facebook διέγραφε τις αναρτήσεις αναγνωστών που είχαν προσπαθήσει να αναδημοσιεύσουν στα προφίλ τους το άρθρο των New York Times σχετικά με τις πολεμικές συγκρούσεις και την πείνα στην Υεμένη.
Αιτία φαίνεται πως ήταν μια συγκλονιστική φωτογραφία ενός αποστεωμένου παιδιού που λιμοκτονεί.
Το επίμαχο άρθρο της αμερικανικής εφημερίδας περιελάμβανε αρκετές εικόνες παιδιών, ωστόσο η φωτογραφία της 7χρονης Αμάλ με σάρκα τόσο λεπτή ώστε να διαγράφονται τα οστά του θώρακά της, ήταν αυτή που προκάλεσε την μεγαλύτερη αίσθηση.
Το άρθρο υπογράμμιζε την ταλαιπωρία των αμάχων της Υεμένης εν μέσω ενός καταστρεπτικού πολέμου, καθώς ο συνασπισμός υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας και την στήριξη των ΗΠΑ, διεξάγει μια αδυσώπητη εκστρατεία αεροπορικών επιθέσεων με νεκρούς χιλιάδες πολίτες.