Στην προσπάθεια του Facebook να μειωθούν οι καμπάνιες που υποκινούν τη ρητορική μίσους, το ρατσισμό και τις διακρίσεις, το Μέσο του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, προχωρά σε νέες αλλαγές στη διαφημιστική του πλατφόρμα.
Μέχρι σήμερα, οι διαφημίσεις εντός του Facebook μπορούσαν να «στοχεύσουν» συγκεκριμένα κοινά, προκαθορισμένα ως προς το φύλο, την ηλικία, τα ενδιαφέροντα, την τοποθεσία και μια σειρά από σχετικούς παράγοντες.
Σύμφωνα όμως με πρόσφατη ανακοίνωση της COO της εταιρείας, Σέριλ Σάντμπεργκ, δρομολογούνται μαζικές αλλαγές στην πολιτική διαφημίσεων εντός του Facebook. H σειρά των αλλαγών, δεν θα αφορά όλες τις βιομηχανίες αλλά κυρίως αυτές στις οποίες παρατηρείται έντονη διάκριση βάσει εθνικοτήτων, εισοδημάτων και κοινωνικών κριτηρίων.
Βάσει των παραπάνω, σε κλάδους όπως το real estate, τις αγγελίες εργασίας και τις τραπεζικές υπηρεσίες, θα απαγορεύεται η στόχευση σε ηλικία, φύλο και τοποθεσία. Την ίδια ώρα, όλοι οι χρήστες θα μπορούν σε ειδικό ευρετήριο να ανιχνεύουν τις διαφημίσεις γύρω από προϊόντα και υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν, ακόμη και αν δεν έχουν οριστεί μέσα στο συγκεκριμένο, στοχευόμενο κοινό.
«Η αγοραπωλησία κατοικιών, η εργασία και οι τραπεζικές υπηρεσίες είναι απαραίτητα για να μπορούν οι άνθρωποι να ζήσουν. Δεν θα έπρεπε ποτέ να αποκλείονται από τις συγκεκριμένες διαφημίσεις. Ο στόχος ο δικός μου αλλά και του Facebook είναι αυτά τα «αγαθά» να είναι ανοιχτά σε όλους και αυτή είναι από τις βασικές αξίες του Μέσου μας» δήλωσε η Σέριλ Σάντμπεργκ.
Τα φίλτρα που εφαρμόζονται στη διαφημιστική αγορά, εκτός από τις προαναφερθείσες κατηγορίες, έχουν σχολιαστεί ποικιλοτρόπως και σε άλλους τομείς, όπως αυτός της πολιτικής και των ιδεολογικών εκστρατειών. Για ακόμη μια φορά αναμένεται να τεθεί στο τραπέζι των μιντιακών κολοσσών, το πώς μπορεί να επιτευχθεί η αυτορύθμιση και η αυτοπροστασία μέσα από τα ίδια τα Μέσα ώστε να εξασφαλίζεται η διαφάνεια και η ηθική διαφήμιση των πολιτικών μηνυμάτων.