Με αγκάθια είναι στρωμένος ο δρόμος της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ. Ως γνωστόν η κυβέρνηση αποφάσισε το σπάσιμο της δημόσιας επιχείρησης παροχής φυσικού αερίου σε δύο εταιρείες. Στη ΔΕΠΑ Εμπορίας και τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Με τον τρόπο αυτό θέλησε να κρατήσει την πλειοψηφία των δικτύων διανομής ελέγχοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των μετοχών της δεύτερης εταιρείας.
Ετσι, η ΔΕΠΑ Εμπορίας είναι εκείνη που θα αποκρατικοποιηθεί διαθέτοντας το 50% συν μία μετοχή.
Ο προγραμματισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (πρώτη φάση του διαγωνισμού) από επενδυτές πάει, όπως όλα δείχνουν, για μετά το Πάσχα. Αν και αρχικά σχεδιαζόταν η δημοσίευσή της στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου.
Σειρά εμποδίων δημιουργούν αβεβαιότητα ως προς την πορεία της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης και συγκεκριμένα ως προς την έκβασή της. Αν και είναι πολύ νωρίς, εντούτοις αρμόδιοι παράγοντες σημειώνουν τη δυσκολία του εγχειρήματος και πιο συγκεκριμένα όχι τόσο ως προς την προσέλκυση επενδυτών όσο ως προς τις απαιτήσεις που θα εγείρουν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πηγές, ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν αποκλείεται να πάει πιο πίσω η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας είναι η καθυστέρηση στην εκπόνηση του επιχειρησιακού σχεδίου ανάπτυξης της εταιρείας. Το business plan είναι αναγκαίο να το έχουν στα χέρια τους οι υποψήφιοι επενδυτές προκειμένου να γνωρίζουν τις προοπτικές της εταιρείας και να διαμορφώσουν τις οικονομικές τους προτάσεις όταν έλθει η ώρα της τελικής φάσης του διαγωνισμού.
-Σε ποιον έχει ανατεθεί το business plan;
-Ποια στάση θα κρατήσουν τα Ελληνικά Πετρέλαια;
-Πώς οι δικαστικές διενέξεις με τη βιομηχανία φωσφορικών λιπασμάτων δυσκολεύει την προσέλκυση επενδυτών;
Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση των ΝΕΩΝ της Δευτέρας
Τα αγκάθα για την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας