Στα περσινά επίπεδα θα κυμανθούν φέτος οι τιμές των αμνοεριφίων ενόψει των εορτών του Πάσχα, μεταξύ 4,80-5 ευρώ το κιλό η τιμή παραγωγού και ώς 9-9,5 ευρώ ευρώ το κιλό στη λιανική. Αυτό τόνισαν σε κοινή τους συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) το Σαββατοκύριακο που πέρασε οι εκπρόσωποι του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Θεσσαλονίκης και της Πανελλήνιας Ενωσης Κτηνοτρόφων (ΠΕΚ), προσθέτοντας πως «οτιδήποτε πωλείται σε τιμή κάτω των 8 ευρώ το κιλό θα πρέπει να προβληματίσει τους καταναλωτές, ιδίως εάν το προϊόν αναφέρεται ότι είναι ελληνικής προέλευσης».
Οι εκπρόσωποι κρεοπωλών και κτηνοτρόφων υπογράμμισαν ότι θα υπάρξει επάρκεια στην αγορά, ωστόσο ο πρόεδρος της ΠΕΚ, Στέργιος Κύρτσιος, δήλωσε ότι «τα αρνιά θα είναι λιγότερα έναντι των κατσικιών, αφού λόγω του εορτασμού του Πάσχα των Καθολικών νωρίτερα, πραγματοποιήθηκαν αρκετές εξαγωγές όμως, όπως είπε, παρά τις εξαγωγές που έγιναν, η προσφερόμενη ποσότητα αρνιών στο καταναλωτικό κοινό επαρκεί για να καλυφθούν οι εγχώριες ανάγκες».
Τι να προσέξετε
Την ίδια ώρα καμπανάκι προς τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε παραπλανητικές επικοινωνιακές τακτικές που ακολουθούνται από πολυεθνικές αλυσίδες σουπερμάρκετ, χτύπησαν οι εκπρόσωποι των ελλήνων κτηνοτροφών, με τον πρόεδρο της ΠΕΚ να τονίζει ότι δεν είναι λογικό να πωλούνται ελληνικά αμνοερίφια, σε σουπερμάρκετ, στην τιμή των 5 ευρώ το κιλό όταν αυτό είναι το κόστος παραγωγής για τους κτηνοτρόφους.
«Οι πολύ χαμηλές τιμές θα πρέπει να βάζουν τον καταναλωτή σε σκέψεις, ενώ θα πρέπει να κινητοποιούν και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους,» δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Κτηνοτρόφων και ζήτησε από την πολιτεία να εντείνει τους ελέγχους που πραγματοποιούνται στην αγορά. Μάλιστα ζήτησε την άμεση λειτουργία του συστήματος «Αρτεμις» για την ιχνηλασιμότητα των προϊόντων ζωϊκής προέλευσης, όπως επίσης και την ποιοτική ταξινόμηση των κρεάτων. Πάντως σύμφωνα με τους κρεοπώλες με τα μέχρι τώρα στοιχεία μειούμενες βαίνουν οι παραγγελίες αμνοεριφίων, ενώ την τελευταία πενταετία τζίρος και παραγγελίες το Πάσχα εμφανίζονται μειωμένες κατά 20%.