Η στροφή των ελλήνων καταναλωτών σε πιο ποιοτικά εμφιαλωμένα κρασιά σε σχέση με το παρελθόν, η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί που αναμένεται να επηρεάσει θετικά την κατανάλωση αλλά και ο έντονος εξαγωγικός προσανατολισμός που έχουν επιλέξει μικρές και μεγάλες οινοποιητικές μονάδες την τελευταία δεκαετία δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά του κρασιού, η οποία υπολογίζεται στα 350 εκατ. ευρώ εντός συνόρων και στα 82 εκατ. ευρώ εκτός. Το 2017-2018 η κατανάλωση οίνου στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 2,143 εκατ. χιλιόλιτρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κεντρικής Συνεταιριστικής Ενωσης Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ), σημειώνοντας μείωση κατά 2,86% έναντι της περιόδου 2016-2017, ενώ τα δύο τελευταία χρόνια η πτώση της κατανάλωσης άγγιξε το 11%.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς του κρασιού, η κρίση αλλά και οι επιβαρύνσεις στις τιμές των τελικών προϊόντων εξαιτίας και του ΕΦΚ έδειξαν τα δόντια τους καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν την κατανάλωσή τους τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, μειώνοντας τις ποσότητες εμφιαλωμένων ή στρεφόμενοι ακόμα και στο χύμα κρασί. Η κατάργηση του φόρου όμως δημιουργεί έστω και συγκρατημένη αισιοδοξία ότι ένα μέρος των καταναλωτών που χάθηκε το προηγούμενο διάστημα θα επιστρέψει.
-Τι αναζητά ο μέσος καταναλωτής;
-Ποιες είναι οι προτιμήσεις των καταναλωτών σε κρασί;
-Ποια είναι η εικόνα του ελληνικού οίνους προς τις τρίτες χώρες
Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση των ΝΕΩΝ της Δευτέρας
Η κατάργηση του φόρου «μεθάει» το κρασί