Σαν σήμερα, πριν από 25 χρόνια, την Πρωτομαγιά του 1994, ένας από τους πιο θρυλικούς οδηγούς στην Formula1, ο Άιρτον Σένα, έτρεξε την τελευταία του πίστα.
Ο Αϊρτον Σένα, ίσως ο πιο ταλαντούχος οδηγός στην Formula1, που λάτρευε την ταχύτητα και αψηφούσε τον κίνδυνο, χάρισε αμέτρητες συγκινήσεις στο φανατικό κοινό του τόσο με το ταλέντο του, όσο και με την αστείρευτη δύναμη να «πολεμάει» κάθε εμπόδιο.
Μόνο ένα εμπόδιο δεν μπόρεσε να προσπεράσει, πριν από 25 χρόνια. Ήταν την Πρωτομαγιά του 1994, όταν σε μια στροφή, στο ιταλικό γκραν πρι της Ιμολα, ο Θεός, που τόσο πολύ πίστευε, του στέρησε το πιο πολύτιμο πράγμα: τη ζωή που ήθελε να την ζει, με τον πιο έντονο τρόπο.
Ο Σένα, που ξεκίνησε από τους αγώνες καρτ σε ηλικία 10 ετών, μεταπήδησε στην Formula1, το 1984. Δέκα χρόνια, μετά, ο ταλαντούχος βραζιλιάνος πιλότος έχασε τη ζωή του στο γκραν πρι του Σαν Μαρίνο, μιας ηλιόλουστη Πρωτομαγιά του 1994. Ο «καταραμένος» αγώνας όλων των εποχών ολοκληρώθηκε στον έβδομο γύρο, όταν ο Σένα άφησε την τελευταία του πνοή, μετά από μια σφοδρή σύγκρουση που είχε το μονοθέσιο του επάνω στην μπαριέρα.
Δεν άκουσε τα μηνύματα
Ο θάνατος τον περίμενε στην στροφή Ταμπουρέλο. Δεν πρόλαβε να αντιδράσει και καρφώθηκε με ταχύτητα 217 χλμ/ώρα επάνω στα παλιοσίδερα που όλοι θα ήθελαν να μην υπήρχαν. Εκείνη την ημέρα, αψήφησε τα μηνύματα, όπως θα έλεγε και ο ίδιος, αν ζούσε, που του έστελνε ο Θεός. Αγνόησε την καταρρακτώδη βροχή που καθυστέρησε τον μοιραίο αγώνα, όταν δύο οδηγοί συγκρούστηκαν μεταξύ τους και τα συντρίμμια τραυμάτισαν αρκετούς θεατές.
Ο ίδιος ήθελε να ακυρωθεί ο αγώνας, μιας και την προηγούμενη μέρα ένας πιλότος σκοτώθηκε και ένας άλλος τραυματίστηκε. Ο χρόνος άρχισε να μετράει αντίστροφα για τον Σένα. Το δυστύχημα τον βρήκε όπως ο ίδιος το είχε προφητέψει : « Aν είναι να μου συμβεί κάτι κακό, αυτό θα ήθελα να γίνει μια και έξω.» Δεν ήθελε να μείνει, ούτε ανάπηρος, ούτε να παλεύει στα νοσοκομεία. Ο θάνατος του σκόρπισε λύπη σε όλο τον κόσμο.
Το σπασμένο τιμόνι…
Τα αίτια που οδήγησαν τον Σένα στις μπαριέρες – και στον θανάσιμο τραυματισμό του – δεν είναι πολλά. Μόνο, μια είναι η επικρατέστερη εκδοχή: Η αστοχία υλικού στην κολώνα του τιμονιού, έσπασε στην μοιραία καμπή της πίστας, εκεί όπου ο Σένα δεν κατάφερε να πάρει την πιο σημαντική στροφή της… ζωής του. Όμως, ακόμη και σήμερα, 25 χρόνια μετά, οι θεωρίες συνωμοσίας δεν έχουν καταλαγιάσει: αν όντως το τιμόνι ήταν ελαττωματικό ή οι «εχθροί» του του έστησαν παγίδα. Ο «θεός» της ταχύτητας ακόμη και σήμερα, συνεχίζει να έχει τα ρεκόρ του «κλειδωμένα» . Ο χαρισματικός πιλότος κατάφερε να γράψει στην ιστορία της Formula1, 13 pole position, σε 16 συνεχόμενους αγώνες, ενώ βρέθηκε στην πρώτη θέση της εκκίνησης σε 65 από 162 γκραν πρι! Κέρδισε τρία παγκόσμια πρωταθλήματα με τη McLaren σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, από το 1988 έως το 1991!