Η Skoda, μπορεί να έχει ρίξει το βάρος της στην συνεχώς ανερχόμενη κατηγορία των SUV, με βασικά της όπλα το νέο Karoq και το μεγαλύτερο Kodiaq, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συνεχίζει να ποντάρει τις εμπορικές επιτυχίες της σε μοντέλα που την έφεραν αρκετές φορές στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, όμως το Fabia, την Octavia και το Rapid. Σήμερα, η γερμανοθρεμμένη φίρμα, αποφασίζει να ανεβάσει αρκετά ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, αντικαθιστώντας το Rapid με ένα εντελώς νέο μοντέλο, το Scala.
Σε διαστάσεις, το μήκος του αγγίζει τα 4,36 μέτρα, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο του – 2.64 μέτρα – υπόσχεται άνετη καμπίνα και ακόμη μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Το σύγχρονο σαλόνι μπορεί να βολέψει έως και πέντε επιβάτες, ενώ ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 467 λίτρα ( ο όγκος ανεβαίνει στα 1.410 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν).
Όπως όλα τα μοντέλα της φίρμας, έτσι, και το Scala δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα υπόλοιπα αδελφάκια του γκρουπ VW, στον τομέα των συστημάτων ασφαλείας, ψυχαγωγίας και της υποβοήθησης του οδηγού. Το ταμπλό του θυμίζει αρκετά το τελευταίας γενιάς Polo, όπου ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται και να λαμβάνει πληροφορίες ( για την κατάσταση του οχήματος, το σύστημα ψυχαγωγίας κ.α.) από την οθόνη αφής 9,2 ιντσών που φέρει το πιο σύγχρονο σύστημα πολυμέσων. Επίσης, μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά και με Virtual Cockpit, το οποίο διαθέτει οθόνη 10,25 ιντσών.
Στην παλέτα των κινητήρων, το Scala περιλαμβάνει τους κινητήρες βενζίνης 1.0 TSI και 1.5 TSI, και τον ντίζελ 1.6 TDI, με αποδόσεις που ξεκινάνε από τους 90 ίππους και φτάνουν μέχρι τους 150 ίππους. Ο 1.0 TSI προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, 95 και 115 ίππων, με επιλογές σε 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή 6άρι μηχανικό ή προαιρετικά 7άρι αυτόματο DSG. Ο 1.500άρης TSI των 150 ίππων με ροπή 250 Nm συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό ή 7άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ ενσωματώνει και τη τεχνολογία απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων, ACT. Ο ντίζελ 1.600άρης TDI αποδίδει 115 ίππους και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό ή 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, υπάρχει και έκδοση διπλού καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου, με τον 1.000άρη G-TEC κινητήρα.
Εκτός από τους εννέα αερόσακους, το νέο μοντέλο διαθέτει πληθώρα συστημάτων, όπως σύστημα που βλέπει την τυφλή γωνία, το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist) , το σύστημα αυτόματης πέδησης πέδησης (Front Assist με City Emergency Brake) , σύστημα Crew Protect Assist, το οποίο σε περίπτωση ατυχήματος, κλείνει όλα τα παράθυρα και σφίγγει τις εμπρός ζώνες κ.α. Ο οδηγός έχει μέσω του συστήματος Driving Mode Select, να επιλέξει, ανάλογα με το στυλ οδήγησης, η την κατάσταση του δρόμου, τεσσάρων διαφορετικών προγραμμάτων, Normal, Sport, Eco and Individual, που ουσιαστικά παρεμβαίνουν στην ροπή του κινητήρα . To νέο Scala αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά στις αρχές του ερχόμενου καλοκαιριού.