Η αντικατάσταση των ελαστικών πρέπει να γίνεται την στιγμή που προβλέπει ο κατασκευαστής. Βέβαια, μπορεί ένα ελαστικό να έχει διάρκεια ζωής 30.000- 40.000 χιλιόμετρα ( ή 2-3 χρόνια) στα επιβατικά οχήματα, όμως, ο χρόνος αυτός μπορεί να μειωθεί σημαντικά από δύο παράγοντες: τον στυλ οδήγησης αλλά και τις συνθήκες ( χωματόδρομοι, αστική χρήση ή οδήγηση στην Εθνική οδό).
Ποιοι παράγοντες «γερνούν» ένα ελαστικό
Τα ελαστικά δεν έχουν προκαθορισμένη διάρκεια ζωής. Οι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ότι, τα ελαστικά γερνούν, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιούνται ή χρησιμοποιούνται «ευκαιριακά». Η θερμοκρασία, η συντήρηση, οι συνθήκες αποθήκευσης και χρήσης, το φορτίο, η ταχύτητα, η πίεση, καθώς επίσης και το στυλ οδήγησης επηρεάζουν την διάρκεια ζωής ενός ελαστικού.
Πότε ένα ελαστικό είναι για …πέταμα;
Ανεξάρτητα αν ένα ελαστικό είναι καινούργιο ή παλιό, στην περίπτωση που «χτυπήσει» επάνω σε ένα κράσπεδο, λακκούβα, ή κοφτερό αντικείμενο είναι πολύ πιθανόν να αχρηστευτεί και ίσως να μην επιδιορθώνεται και η αντικατάσταση του με ένα καινούργιο να είναι «μονόδρομος» . Εδώ, ο έλεγχος ενός «τραυματισμένου» ελαστικού πρέπει να γίνει από έναν επαγγελματία τεχνικό σε βουλκανιζατέρ. O έλεγχος από έναν επαγγελματία είναι επιβεβλημένος, επειδή οι τυχόν εσωτερικές ζημιές ( πχ στις μεταλλικές ίνες του) δεν είναι ορατές από τον ιδιοκτήτη του ΙΧ.