Τα πάνω κάτω έρχονται στις συναλλαγές των πολιτών με τις τράπεζες.
Ήδη τα καταστήματα των συστημικών τραπεζών μετασχηματίζονται σε κέντρα εξυπηρέτησης πελατείας με αποτέλεσμα να μπαίνει τέλος στα παραδοσιακά γκισέ από τα οποία η πελατεία των τραπεζών πραγματοποιούσε τις περισσότερες συναλλαγές: καταθέσεις, αναλήψεις, μεταφορές, ενημερώσεις βιβλιαρίων, πληρωμές λογαριασμών κ.α.
Όλες αυτές οι συναλλαγές θα πραγματοποιούνται από εναλλακτικά δίκτυα, δηλαδή μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, προσωπικών ηλεκτρονικών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων.
Παράλληλα, οι τράπεζες έχουν αποφασίσει να καταργήσουν το βιβλιάριο καταθέσεων προωθώντας τύπους λογαριασμών που δεν συνδέονται με βιβλιάριο αλλά η ενημέρωση γίνεται με μηνιαίο statement.
Η θέση του ταμία τράπεζας θα καταργηθεί και το προσωπικό των τραπεζών θα επικεντρωθεί σε έναν συμβουλευτικό ρόλο αλλά και εκπαιδευτικό, για σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, τόσο προς τον πελάτη-επιχειρηματία όσο και προς τον πελάτη της λιανικής τραπεζικής.
Μεγάλη βαρύτητα πρόκειται να δοθεί στην προώθηση νέων τραπεζικών προϊόντων. Για τον λόγο αυτό οι διοικήσεις των τραπεζών θα προχωρήσουν σε επανεκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες αναγκαίες και απαιτήσεις που δημιουργεί η νέα ηλεκτρονική εποχή.