Εδώ και σαράντα χρόνια η Σίλικον Βάλεϊ θεωρείται μονοπώλιο των νέων. Ο Μπιλ Γκέιτς ήταν 20 ετών όταν ίδρυσε τη Microsoft, o Στιβ Τζομπς 21 όταν ξεκίνησε την Apple, οι Σεγκέι Μπριν και Λάρι Πέιτζ 25 όταν δημιούργησαν την Google. Η καινοτομία είναι παιχνίδι της νεολαίας, υποτίθεται – και, πράγματι, ο τελευταίος κρίκος στη μεγάλη αλυσίδα της επιτυχίας φαίνεται να επιβεβαιώνει τον κανόνα.
Ο Εβαν Σπίγκελ, ιδρυτής του Snapchat, του εξαιρετικά δημοφιλούς κοινωνικού μέσου που ειδικεύεται στα αυτοεξαφανιζόμενα μετά την πρώτη ανάγνωση μηνύματα, κάτοχος περιουσίας 2,7 δισ. δολαρίων ήταν ο νεότερος δισεκατομμυριούχος παγκοσμίως το 2015.
Ωστόσο, αντί μιας ωδής στη νεότητα και τις ρηξικέλευθες ιδέες της, θα πρέπει κανείς να κάνει μια στάση και να ρίξει μια ματιά στους γερόλυκους της βιομηχανίας: ο Στιβ Τζομπς παρέδωσε το iPhone στα 52 του, ο Μπιλ Γκέιτς είναι ακόμη εκεί έξω και η παλαιότερη ηλικιακά καραβάνα από όλες, ο Λάρι Ελισον, ιδιοκτήτης της Oracle από το 1977, διάγει αισίως την όγδοη δεκαετία της ζωής του.
Στο BHMAgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής» ο Μάρκος Καρασαρίνης ακτινογραφεί τις μεταβαλλόμενες συνήθειες, συμπεριφορές, πρακτικές και μεθόδους της Σίλικον Βάλεϊ αντιπαραβάλλοντας ακριβώς τα δύο αυτά άκρα – τον 29χρονο Σπίγκελ με τον 75χρονο Ελισον.