Νέα κυβερνητική φιέστα, αυτή τη φορά και με προεκλογικό «άρωμα», έστησε σήμερα το δίδυμο Χρήστος Σπίρτζης – Γιάννης Μυλόπουλος παρέα με την υποψήφια δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου. Αφορμή αυτή τη φορά η άφιξη στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας του πρώτου συρμού του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός Μεταφορών και ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» με την κατάλληλη κουστωδία βουλευτών και στελεχών της κυβέρνησης υποδέχτηκαν τον συρμό με κάθε επισημότητα, μετατρέποντας την τελετή παράδοσής του σε μια ωραία προεκλογική φιέστα, σαν αυτές που συνηθίζει το κυβερνών κόμμα το τελευταίο διάστημα, υπό το φόβο πολιτικής κατάρρευσης στις εκλογές.
Εκεί, φόρεσαν τον απαραίτητο εξοπλισμό, έβγαλαν φωτογραφίες εντός κι εκτός του συρμού, απόλαυσαν κάθε στιγμή δημοσιότητας και γενικά προπαγάνδισαν με τον καλύτερο τρόπο την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης, ωστόσο «ξέχασαν» μια βασική λεπτομέρεια.
Μπορεί να παραδόθηκε ο πρώτος συρμός, ωστόσο τα… δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν σε τέσσερις μήνες και μέχρι τότε θα παραμένει στο αμαξοστάσιο. Αυτό, όμως, δεν τους εμπόδισε, να γιορτάσουν λίγες μόλις ημέρες πριν ανοίξουν οι κάλπες.
Αυτή, πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που κυβερνητικά στελέχη επιδίδονται σε τέτοιου είδους κινήσεις εντυπωσιασμού. Ποιος θα ξεχάσει την προηγούμενη φιέστα στη Θεσσαλονίκη μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων, όπου παρουσία του Αλέξη Τσίπρα, η κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τότε) μετά βαΐων και κλάδων εγκαινίασε τον πρώτο σταθμό του μετρό; Ηταν τότε που βρισκόταν υπό ασφυκτική πίεση για τη Συμφωνία των Πρεσπών και με τις αντιδράσεις ανά την Ελλάδα να κλιμακώνονται, ενόψει της επικείμενης -τότε- ψήφισής της από την ελληνική Βουλή.
Συγκεκριμένα, εγκαινιάζοντας τον σταθμό «Συντριβάνι» που θα λειτουργούσε σε… δύο χρόνια, ο Αλέξης Τσίπρας είχε πει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης: «Tο πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα». Και συνέχισε: «Είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους.»
Ο πρωθυπουργός εξήγησε, δε, με πανηγυρικό τόνο ότι «το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών» και πως «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη»…
Εκδότηρια – φάντασμα
Και ποιος θα ξεχάσει τα εκδοτήρια – φάντασμα που στήθηκαν προκειμένου να προπαγανδιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το κυβερνητικό αφήγημα; Ή την ένα μήνα αργότερα διαφημιστική προβολή του πρώτου σταθμού; Τότε που το Διοικητικό Συμβούλιο της Αττικό Μετρό ενέκρινε σχέδιο για την επικοινωνιακή προβολή του έργου, το οποίο απέχει αρκετά ακόμα από την παράδοσή του, καταθέτοντας τον φάκελο προς έγκριση από την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
Σε κάθε περίπτωση, τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων -υπολογίζεται ότι κάθε βαγόνι έχει μήκος περίπου 13 μέτρα- έφθασαν την Τετάρτη στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη και ακολούθησε η τοποθέτησή τους με γερανό πάνω στις ράγες, η συναρμολόγησή τους και τα «αποκαλυπτήρια».
«Θα γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή στις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου» εξήγησε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος. Οπως είπε ο κ. Μυλόπουλος, ο συρμός ξεκίνησε από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια και στη συνέχεια πέρασε από το Μπρίντιζι στην Ηγουμενίτσα με καράβι, πριν συνεχίσει οδικώς το ταξίδι για τον τελικό προορισμό του, τη Θεσσαλονίκη.