«Φωτιές» έχει ανάψει στον κλάδο των επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Μεταφορών και Τουρισμού, η οποία προβλέπει υψηλή ελάχιστη αποζημίωση για ενοικίαση ΙΧΕ αυτοκινήτου με οδηγό, «κλείνοντας το μάτι» στον κλάδο των ταξί.
Συγκεκριμένα, η ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με τις υπογραφές των Σπίρτζη – Κουντουρά και τέθηκε άμεσα σε ισχύ, ορίζει ότι το ελάχιστο κόστος για 3ωρη ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό θα ανέρχεται στο ποσό των 180 ευρώ, ενώ για αντίστοιχη 30λεπτη μίσθωση θα είναι 80 ευρώ!
Πρόκειται, όπως καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΤΕΕΑΕ), «για εξωπραγματικά υπέρογκα ποσά, τα οποία καθορίστηκαν ατεκμηρίωτα, καθώς απέχουν από κάθε επιδίωξη δημιουργίας κλίματος υγιούς ανταγωνισμού».
Μέλη του ΣΤΕΕΑΕ, ανέφεραν χαρακτηριστικά στα ΝΕΑ, ότι «η συγκεκριμένη ΚΥΑ κρύβει άλλο ένα ρουσφέτι προς τον πρόεδρο των ταξί Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος τρέχει να ασπαστεί και να φωτογραφηθεί με τον πρωθυπουργό στις προεκλογικές ομιλίες του»!
Όπως οι ίδιοι εξηγούν, τα υπέρογκα «ελάχιστα ποσά» που θεσπίζονται με τη συγκεκριμένη ΚΥΑ για τη μίσθωση ΕΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό, στόχο έχουν να κάνουν τις συγκεκριμένες μισθώσεις απλησίαστες, σπρώχνοντας ουσιαστικά τους καταναλωτές-τουρίστες στα ταξί.
Σύμφωνα με το ΣΤΕΕΑΕ, τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού θα έπρεπε, πριν καταλήξουν στην απόφασή τους αυτή, να λάβουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κλάδου ενοικίασης αυτοκινήτων, όπως:
* Τους διαφορετικούς (δεκάδες) τύπους αυτοκινήτων βάσει των οποίων διαμορφώνονται οι τιμές ενοικίασης.
* Την εποχικότητα, βασικό χαρακτηριστικό του κλάδου, που οδηγεί σε απραξία της πλειονότητας του στόλου των αυτοκινήτων για πολλούς μήνες εκτός σεζόν με διαμόρφωση των τιμών σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
* Το γεγονός ότι ήδη έχουν κλειστεί συμφωνίες με τουριστικούς πράκτορες κ.α., καθώς η καλοκαιρινή σεζόν έχει ξεκινήσει και άρα αυτήν τη στιγμή εξυπηρετούνται κρατήσεις στις συμφωνηθείσες χαμηλότερες τιμές. Αυτό -προστίθεται- θα έχει ως αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων να βρεθούν φορολογικά παράτυπες και να αναγκασθούν να καταβάλλουν βαρύτατα πρόστιμα.
Τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό, τονίζει ο ΣΤΕΕΑΕ, είναι ότι η πρωτοφανής απόφαση Σπίρτζη-Κουντουρά, «αντιβαίνει τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς, επιβάλλοντας ελάχιστο κόστος σε υπηρεσία, ενώ κάτι αντίστοιχο δεν έχει εφαρμοσθεί για κανέναν άλλον κλάδο». Επίσης, τονίζει, ότι «για την προστασία του τελικού καταναλωτή και του ανταγωνισμού, θα περίμενε κανείς τη θέσπιση ανώτατων τιμών και όχι ελαχίστων».
Σε κάθε περίπτωση, ο ΣΤΕΕΑΕ που είναι αντίθετος «σε κάθε καθορισμό τιμών προϊόντων και υπηρεσιών», ζητά από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού «αρχικά να αναστείλουν την εφαρμογή της απόφασής τους και στη συνέχεια να την επανεξετάσουν, επαναπροσδιορίζοντας τα ποσά σε επίπεδα που να αφορούν την πραγματικότητα». Και αυτό διότι, όπως τονίζει ο ΣΤΕΕΑΕ, «τα ποσά που ορίσθηκαν είναι υπέρογκα, δεν ωφελούν ούτε τους καταναλωτές, ούτε τους επιχειρηματίες και σίγουρα δεν συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς».