Την έναρξη της τελευταίας φάσης, αυτής των δοκιμών λειτουργίας του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, σηματοδοτεί η άφιξη και η τροχιοδρόμηση του πρώτου συρμού στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, επισήμανε μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, συμπληρώνοντας ότι θα προχωρήσει άμεσα η αποκατάσταση των βαγονιών από τα γκράφιτι.
Ειδικότερα, αναφερόμενος στο συμβάν με τους αγνώστους που ζωγράφισαν γκράφιτι σε ένα μέρος των βαγονιών, ο κ. Μυλόπουλος ξεκαθάρισε ότι «ο ανάδοχος, δηλαδή ο εργολάβος, είναι ο υπεύθυνος για τη φύλαξη και την ασφάλεια στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας και των συρμών, μέχρι τη λειτουργία του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης» και πρόσθεσε ότι «ήδη ο ανάδοχος, που είχε αναθέσει σε ιδιωτική εταιρεία security τη φύλαξη στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, έλαβε την εντολή να ενισχύσει τα μέτρα προστασίας των έργων, των συστημάτων και του τροχαίου υλικού στον χώρο». Επισήμανε δε ότι ο ανάδοχος έχει ήδη πάρει και την εντολή, για την άμεση αποκατάσταση των βαγονιών.
Υπογραμμίζοντας ότι συνολικά θα μπουν στις ράγες 18 συρμοί, ο κ. Μυλόπουλος τόνισε ότι: «Έχοντας ολοκληρώσει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης, με τις σήραγγες να έχουν διανοιχτεί και στις δύο γραμμές, Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς, και με τους υπόγειους σταθμούς να είναι ολοκληρωμένοι κατασκευαστικά στο μεγαλύτερό τους μέρους, αυτό που απομένει είναι η ολοκλήρωση της εγκατάστασης επιδομής, της τρίτης ρευματοφόρου γραμμής και αυτής των Ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Έτσι θα ξεκινήσουν οι δοκιμές λειτουργίας μέσα στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια κατά μήκος της βασικής γραμμής».
Ως αποτέλεσμα, «το έργο της βασικής γραμμής θα λειτουργήσει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που θέσαμε από την αρχή που αναλάβαμε, δηλαδή τέλους του 2020 και εντός του 2021 θα τεθεί σε λειτουργία και το έργο της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά» πρόσθεσε.