H αυτόνομη οδήγηση στα φορτηγά είναι θέμα δέκα ετών! Συγκεκριμένα, η Daimler θέλει μέσα στην επόμενη δεκαετία να εξοπλίζει τα μελλοντικά της μεγάλα επαγγελματικά οχήματα με την υψηλού επιπέδου τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης. Για αυτό το λόγο και η Daimler Trucks ιδρύει τον όμιλο Autonomous Technology Group όντας έναν ξεχωριστός παγκόσμιος οργανισμός που θα έχει ως βασικό του στόχο την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης στα μεγάλα επαγγελματικά της οχήματα.
Ο συγκεκριμένος οργανισμός θα συγκεντρώνει το σύνολο των εξειδικευμένων γνώσεων και δραστηριοτήτων της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Στόχος η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης, η τεχνολογική της ανάπτυξη και η δημιουργία των απαιτούμενων υποδομών και δικτύων που θα διευρύνουν την αυτόνομη τεχνολογία και στα φορτηγά του γερμανικού ομίλου. Απώτερος στόχος ο όμιλος Autonomous Technology Group να προωθήσει μέσα στην επόμενη δεκαετία τα αυτόνομα φορτηγά.
Μάλιστα, για αυτό το σκοπό, η Daimler Trucks είχε ανακοινώσει πως προχωράει στην επένδυση των 500 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης στα φορτηγά. Η γερμανική φίρμα θέλει να περάσει στην αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 στα επαγγελματικά οχήματα, από το επίπεδο 2, που είναι σήμερα και ουσιαστικά το τελευταίο αποτελείται από τα επιμέρους συστήματα υποβοήθησης που εξοπλίζουν τα περισσότερα φορτηγά της.
O Μάρτιν Ντάουμ, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG με αρμοδιότητα τα φορτηγά και τα λεωφορεία, δήλωσε: «Με τη δημιουργία του παγκόσμιου ομίλου Autonomous Technology Group προχωράμε στο επόμενο βήμα, υπογραμμίζοντας τη σημασία που έχει η υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση για την Daimler Trucks, τον κλάδο, αλλά και την κοινωνία.
Με τη νέα μονάδα, θα μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μας στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, καθώς και τον αντίκτυπο των επενδύσεών μας σε αυτήν την στρατηγικής σημασίας τεχνολογία.» Να σημειωθεί, ότι, η Mercedes-Benz είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο λεωφορείο της, «Future Bus with CityPilot», το οποίο έκανε τις πρώτες του βόλτες χωρίς την απαραίτητη συμβολή του οδηγού πίσω από το τιμόνι. Η επίσημη πρεμιέρα του, είχε γίνει από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Daimler AG με τον υπεύθυνο του κλάδου φορτηγών και λεωφορείων του ομίλου να επισημαίνει πως « η γερμανική φίρμα είναι έτοιμη να εφαρμόσει το σύστημα Highway Pilot.».