Με τον κίνδυνο πυρκαγιών εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου να είναι αυξημένος και μόλις ένα χρόνο μετά την τραγωδία στο Μάτι, αποδεκατισμένη είναι η εικόνα που παρουσιάζει η Πυροσβεστική Υπηρεσία όσον αφορά στο στόλο της. Κι αυτό γιατί, περίπου εκατό πυροσβεστικά οχήματα δεν θα ριχθούν στη μάχη κατά των πυρκαγιών, αφού μεταφέρθηκαν στο συνεργείο της Πυροσβεστικής στα Μέγαρα με μεγάλη καθυστέρηση.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, τα οχήματα της πυροσβεστικής σε όλη τη χώρα, ανέρχονται σε 3.294. Από αυτά, τα 400 είναι άνω των 30 ετών, ενώ τα 700 είναι 20ετίας, γεγονός που σημαίνει πως μόλις 4 στα 10 οχήματα είναι αξιόπιστα.
Σύμφωνα με τους πυροσβέστες, σχεδόν όλα τα οχήματα θα μπορούσαν να είναι πλήρως λειτουργικά και έτοιμα να πέσουν στη μάχη με τις φλόγες, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.
«Παροπλισμένα οχήματα υπάρχουν σε πολλές υπηρεσίες στη χώρα, και όχι μόνο στα Μέγαρο, στο πυροσβεστικό συνεργείο. Θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί η μετακόμιση από τον Απρίλιο για να συντηρεί τώρα τα οχήματα που χρειαζόμαστε» δήλωσε στον ΣΚΑΙ ο πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος, Φίλιππος Παντελεάκος.
«Το καλοκαίρι προμηνύεται αρκετά δύσκολο με βάση τον σχεδιασμό που ήδη υπάρχει και δυστυχώς είναι αυτός του 2018. Η φυσική ηγεσία του σώματος και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη λειτουργούν ως οι «μοιραίοι» του Κώστα Βάρναλη: εγκαταλείπουν το σκάφος» πρόσθεσε ο κ. Παντελεάκος.
«Οι εργασίες σημαίνει ότι χρειάζονται και ανταλλακτικά. Τα ανταλλακτικά όμως δεν μπορεί κάποιος να τα πληρώσει από την τσέπη του και να περιμένει μετά από 8 ή 12 μήνες να πληρωθεί από το ελληνικό δημόσιο. Αυτές οι παθογένειες είχαν εντοπιστεί και είχαμε ζητήσει διακριτική μεταχείριση» ανέφερε από την πλευρά του ο αξιωματικός διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κορωπίου, Μιχάλης Χάλαρης.
Και όλα αυτά, ενώ η αντιπυρική περίοδος έχει ξεκινήσει και η πυροσβεστική δεν έχει στη διάθεσή της ούτε τους συμβασιούχους πυροσβέστες, οι οποίοι θα είναι ετοιμοπόλεμοι στα τέλη του Ιουλίου.