Την έκπτωση, για ακόμη μια φορά, του επιχειρηματία – εργολάβου, Χρήστου Καλογρίτσα, από εργολαβίες του δρόμου Πάτρα – Πύργος, αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών. Η απόφαση αυτή προκαλεί σοβαρά προβλήματα βεβαίως στο έργο, που θα πρέπει να αναλάβει άλλος εργολάβος, κι από την άλλη δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να μοιράσει την πίτα των έργων σε «δικούς» της παίκτες, παρ’ ότι δεν είχαν αυτοί τη δυνατότητα να αναλάβουν μεγάλες εργολαβίες.
Ο επιχειρηματίας Καλογρίτσας, γνωστός για τις σχέσεις του με την κυβέρνηση, η οποία προσπάθησε να τον «βαφτίσει» και καναλάρχη μέσω του Νίκου Παππά, των χρημάτων που ζητούσαν από τον Β. Μαρινάκη (20 εκατ.) αλλά και των βοσκοτοπίων στην Ιθάκη και των εγγυητικών επιστολών από την Attica Bank, ήταν φανερό από την αρχή ότι δεν μπορούσε να αναλάβει μεγάλα οδικά έργα. Ολη η αγορά βοούσε από παλιά ότι μόνο μικρές εργολαβίες μπορούσε να φέρνει εις πέρας διότι δεν είχε το μέγεθος για κάτι άλλο.
Ωστόσο, ο ΣΥΡΙΖΑ, θέλοντας δήθεν να σπάσει το κύκλωμα των εργολάβων κήρυττε την εταιρεία του κ. Καλογρίτσα πλειοδότη σε μεγάλα τμήματα του άξονα Πάτρα – Πύργος, παρ’ ότι οι εκπτώσεις που έδινε ήταν τόσο μεγάλες που ήταν αδύνατο να πετύχει τελικά να ολοκληρώσει κάποιο έργο.
Στις 10 Ιουνίου έληξε η προθεσμία για την κατάθεση εγγυητικών καλής εκτέλεσης ύψους 1,4 και 1,2 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα να εφαρμοστεί ο νόμος παρ’ ότι ο εργολάβος πίεζε να παραμείνει στο έργο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Καλογρίτσας δεν μπορούσε πλέον να προσκομίσει εγγυητικές από την Attica Bank και από το ΤΜΕΔΕ
Σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Τράπεζας Αττικής, το οποίο εμφανίζεται διχασμένο ως προς την διαχείριση του φακέλου Καλογρίτσα δεν λήφθηκαν οριστικές αποφάσεις. Το Διοικητικό Συμβούλιο ζήτησε να συνεδριάσουν την επόμενη Τρίτη οι αρμόδιες Επιτροπές πιστοδοτήσεων και risk committee για να γνωμοδοτήσουν σχετικά με το θέμα της έκδοσης ή μη της εγγυητικής Καλογρίτσα.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια τελευταία ευκαιρία για τον Καλογρίτσα να πάρει τις εγγυητικές επιστολές και με το δικαίωμα υποβολής ένστασης που έχει να ξαναμπεί στο έργο. Αυτό όμως θα κριθεί το επόμενο διάστημα και σε κάθε περίπτωση ο δρόμος θα καθυστερήσει για άλλη μια φορά.
Για τις δύο εργολαβίες Πύργος – Δουναίικα και Κυλλήνη – Βάρδα, ο κ. Καλογρίτσας είχε προσφέρει δυσθεώρητες εκπτώσεις (53,05% και 50,39%) για τις οποίες η κυβέρνηση πανηγύριζε υποστηρίζοντας ότι η μείωση του κόστους του έργου ήταν βασική προϋπόθεση για να εγκριθεί από την ΕΕ. Να, όμως, που ο «κόκκινος» εργολάβος, όπως χαρακτηρίζεται ο κ. Καλογρίτσας, δείχνει να μην μπορεί να εκτελέσει το έργο. Κι αν συμβεί κάτι τέτοιο θα είναι ένας ακόμη κόλαφος για την κυβέρνηση.