Σε πόλεμο μεταξύ του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη και της Αττικής Οδού ΑΕ εξελίσσονται οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, μετά την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από πλευράς κυβέρνησης.
Η εταιρεία, με ανακοίνωσή της υποστηρίζει πως οι αυξήσεις που εξήγγειλε είναι «καθόλα νόμιμες» και πως θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προασπίσει το έννομο συμφέρον της.
Ειδικότερα, η Αττική Οδός ΑΕ υπογραμμίζει πως με την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, «διαπιστώνεται πως πάνω από την αξιοπιστία της χώρας και του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλόμενου συνεπούς προς τις συμβατικές του υποχρεώσεις έναντι των επενδυτών, προτάσσεται το πολιτικό κόστος, με θύμα το Κράτος Δικαίου».
«Οι εν λόγω αυξήσεις, οι πρώτες μετά από 13 χρόνια, αρχικά στα 3,00 ευρώ την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια στα 3,30 ευρώ την 1η Αυγούστου 2019 μετατέθηκαν χρονικά για τη 1η Ιουλίου 2019 και τη 1η Ιανουαρίου 2020, αντίστοιχα, και στοιχειοθετούνται πλήρως και πέραν πάσης αμφισβήτησης από τα δικαιολογητικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Χρηματοοικονομικό μοντέλο και στις Χρηματοοικονομικές αναφορές που υποβάλλονται στον Κύριο του Έργου, το Ελληνικό Δημόσιο» σημειώνει η εταιρεία, προσθέτοντας πως έπραξε απολύτως σύννομα, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης κι ενημέρωσε επίσημα και έγκαιρα το υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018.
Αναφορικά με την ενημέρωση του αρμόδιου υπουργείου, η Αττική Οδός ΑΕ σημειώνει πως «η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ενημερωθεί, με επίσημη επιστολή από την «Αττική Οδός Α.Ε.» από τις 28/12/2018, για τις νέες τιμές, ουδέποτε είχε εκφράσει υπηρεσιακά την παραμικρή αντίρρηση ή είχε ζητήσει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματικό στοιχείο».
Παράλληλα, η εταιρεία υπογραμμίζει πως δεν έχει επιτευχθεί η συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο. «Μέχρι το τέλος του 2018 η απόδοση της επένδυσης των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του Συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%» αναφέρει χαρακτηριστικά η Αττική Οδός ΑΕ.
Τέλος, όπως σημειώνει η εταιρεία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, «οι μεν αυξήσεις μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες -στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο- θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».