Η επόμενη γενιά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων επιτάσσει μοντέλα που θα δημιουργούν ένα πιο πλούσιο τεχνολογικά περιβάλλον, εσωτερικό που θα θυμίζει γραφείο εργασίας με τη συνδεσιμότητα να καλύπτει κάθε ανάγκη και κινητήρες που θα είναι προσηλωμένοι στο χαμηλό κόστος μεταφοράς προϊόντων, είτε πρόκειται για αστικά δρομολόγια, είτε για υπεραστικές διαδρομές.
Σε αυτό το δόγμα κινείται και η επόμενη γενιά της Renault, με τα Trafic και το μεγαλύτερο Master να θέτουν ακόμη πιο ψηλά τον πήχη, και να υπηρετούν τις παραπάνω προσδοκώμενες αξίες που είναι ήδη διαδεδομένες στα επιβατικά μοντέλα της γαλλικής φίρμας.
Συγκεκριμένα, το νέο Trafic, που ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο του στην ελληνική αγορά τους επόμενους μήνες, παρουσιάζει με νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, ακόμη περισσότερες εκδόσεις αμαξωμάτων με πρακτικούς και πλήρως εκμεταλλεύσιμους χώρους φόρτωσης ενώ προάγει την οικονομία στα καθημερινά δρομολόγια με μια γενιά νέων ντίζελ κινητήρων που κερδίζουν – με τα πρώτα ανακοινώσιμα νούμερα – τις εντυπώσεις των μελλοντικών επαγγελματιών.
Ποια είναι λοιπόν, τα νέα του συστατικά; To πιο σημαντικό, ότι, θα προσφέρεται σε εκδόσεις με δύο μήκη αμαξώματος και μεταξονίου καθώς και δύο ύψη οροφής. Στην πράξη ο επαγγελματίας μπορεί να έχει στη διάθεση του για τις μεταφορικές ανάγκες ωφέλιμο όγκο από 5,2 έως και 8,6 κυβικά μέτρα.
Πιο λειτουργικό, σύγχρονο και πλήρως τεχνολογικά εξοπλισμένο είναι και το εσωτερικό του με έξυπνες λύσεις – όπως το «Easy Life» ντουλαπάκι – ή η επαγωγική φόρτιση για το smartphone, η υποδοχή για tablet.
Σαφώς, τα συστήματα υποβοήθησης δίνουν ένα επιπλέον αβαντάζ στο νέο μοντέλο, με την μακροσκελή λίστα να περιλαμβάνει τα πάντα. Ξεχωρίζουμε το σύστημα για την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης πίσω μέρους, κάμερα οπισθοπορείας , το σύστημα «Front Park Assist» ,που ουσιαστικά αποτελεί το δεξί χέρι του οδηγού στον τομέα της στάθμευσης, το «Rear View Assist» για την υποβοήθηση ορατότητας πίσω μέρους, , το «Blind Spot Warning» για την προειδοποίηση παρουσίας οχήματος στην περιοχή «τυφλής» γωνίας, σύστημα υποβοήθησης σταθεροποίησης σε περίπτωση πλευρικού ανέμου, , το «Active Emergency Braking System»,το σύστημα αυτόματου ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEBS) στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο κ.α.
Η γκάμα των ντίζελ μοτέρ περιλαμβάνει εκδόσεις από 1.600 έως και 2.000 κυβικά με ισχύ από 95 έως και 170 ίππους με τη μέση κατανάλωση να ξεκινάει από τα 5,4 λίτρα/100χλμ, και να υπάρχουν επιλογές σε χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια.
Στο ίδιο τεχνολογικό μήκος κύματος κινείται και το μεγαλύτερο Renault Master, με το νέο σύγχρονο προφίλ που υιοθετεί και το Trafic και εκδόσεις που μπορούν να καλύψουν φορτία με όγκο έως και 17 κυβικά μέτρα. Σε μοτέρ, το ντίζελ των 2,3 λίτρων από 130 έως 180 ίππους.
Το πιο «πράσινο» μέλλον αποτυπώνεται με την ηλεκτρική έκδοση του Master,που θα προσφέρει αυτονομία έως και 120 χιλιόμετρα, και θα φορτίζεται σε έξι ώρες.