Στους πιο πολυσύχναστους ευρωπαϊκούς δρόμους, η Toyota, που την τελευταία 20ετία έχει αναδειχθεί σε «μετρ» των υβριδικών μοντέλων, ανεβάζει και άλλο το τεχνολογικό της επίπεδο, πραγματοποιώντας τις πρώτες δοκιμές αυτόνομων αυτοκινήτων. Οι δοκιμές δεν θα μπορούσαν γίνουν στο πιο κατάλληλο σημείο, στις Βρυξέλλες, εκεί, όπου η ιαπωνική φίρμα έχει στήσει εδώ και πολλά χρόνια το δικό της ευρωπαϊκό κέντρο εξέλιξης των μοντέλων της. Το πρώτο αυτοκίνητο που βγαίνει στους δρόμους χωρίς οδηγό θα είναι ένα ειδικά εξοπλισμένο τεχνολογικά Lexus LS., φέροντας ένα πλήρες σύστημα αυτόνομης οδήγησης.
Μάλιστα, στις φωτογραφίες – αλλά και τύχει να δουν στους δρόμους του Βελγίου – την ιαπωνική «λιμουζίνα» θα το καταλάβουν από την ειδική κεραία και το ραντάρ που είναι εγκατεστημένο στην οροφή του αυτοκίνητου. Το νέο μοντέλο θα φέρει σύστημα εντοπισμού υψηλής ακρίβειας, αλλά και όλα τα συστήματα υποβοήθησης – σύστημα εκτάκτου φρεναρίσματος κ.α. όταν διαπιστωθεί ότι κάτι πάει …στραβά – ώστε να πραγματοποιείται η δοκιμή για τους επόμενους 13 μήνες με απόλυτη ασφάλεια. Μάλιστα, μέσα στο όχημα θα υπάρχει τυπικά ένας οδηγός ασφαλείας, που θα επεμβαίνει μόνο όταν κριθεί αναγκαίο.
Έτσι, το επόμενο διάστημα, η Toyota θα ρίξει το βάρος της στην αυτόνομη οδήγησης που μαζί με την ηλεκτροκίνητη θα αποτελούν τους δύο βασικούς πυλώνες εξέλιξης των ευρωπαϊκών και ιαπωνικών μοντέλων τα επόμενα χρόνια. Τα δύο νέα συστήματα αυτόνομης οδήγησης φέρουν τις ονομασίες Guardian και Chauffeur1. Η αυτοματοποιημένη αυτοκινούμενη ζωή είναι στο επίκεντρο των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών σε όλο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι, από το σύνολο των δοκιμών εξέλιξης που πραγματοποιούνται από τις εταιρείες σε όλο τον κόσμο , το 70% αφορά τις δοκιμές προηγμένης τεχνολογίας, μεταξύ αυτών και η αυτόνομη οδήγηση.