Η αμερικανική σειρά «Seinfeld» έκανε πρεμιέρα στις 5 Ιουλίου του 1989. Μπορεί ένα τηλεοπτικό προϊόν της δεκαετίας του ’80 να αποτέλεσε την έμπνευση για τη δημιουργία του Facebook και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έτσι όπως τα γνωρίζουμε σήμερα;
Αρχικά οι δημιουργοί της σειράς, είχαν δώσει τον τίτλο «Το χρονικό του Seinfeld» στη σειρά, ωστόσο κριτικοί και κοινό διαφώνησαν, με τον πιλότο του νέου τότε τηλεοπτικού προγράμματος, να κρατά μόνο για τέσσερα επεισόδια.
Τελικά, η σειρά κέρδισε το δικό της πιστό κοινό και προβαλλόταν στις μικρές οθόνες για σχεδόν δέκα χρόνια, μέχρι το 1998, ενώ μέχρι σήμερα θεωρείται από τις καλύτερες κωμωδίες (sitcoms) της αμερικανικής τηλεόρασης.
Το επεισόδιο – έμπνευση για τη δημιουργία του Facebook
Η σειρά είχε βαθιές επιρροές από τη ζωή, το σύμπαν και διάφορα υπαρξιακά ζητήματα, αλλά φαίνεται ότι ο σταρ Τζέρι Σίνφελντ προέβλεψε επίσης και τη δημιουργία του Facebook.
Στο επεισόδιο του 1992, Bubble Boy, το κεντρικό θέμα ήταν η αγάπη που έχουμε με τους τηλεφωνητές, καθώς είναι το πρώτο πράγμα που τσεκάρουμε φτάνοντας στο σπίτι, θεωρώντας τους καλή αφορμή για ένα κωμικό δεκάλεπτο.
Κάποια στιγμή, ο κωμικός σχολιάζει κάτι, που είναι πιο κοντά στη δική μας την εποχή, την εποχή του Facebook, του Twitter και του Instagram.
«Είναι πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους να νιώθουν πως είναι δημοφιλείς και αρεστοί ανάμεσα σε ένα μεγάλο πλήθος από άγνωστους που δεν τους ενδιαφέρουν».
Ακόμη, γίνεται λόγος για την κοινωνική ικανοποίηση που όλοι έχουμε (και προσδοκούμε), βλέποντας το κόκκινο φως να αναβοσβήνει όταν φτάσουμε στο σπίτι. Αν κάνουμε το συνειρμό με το Facebook, όταν λαμβάνουμε τις ειδοποιήσεις τους από τους «φίλους» μας, είναι αλλόκοτα ακριβής η περιγραφή του.
Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο ο πιτσιρικάς τότε Μαρκ Ζούκερμπεργκ, παρακολουθώντας αυτό το επεισόδιο να συνέλαβε μια μεγάλη ιδέα, την υλοποίηση της οποίας θα πραγματοποιούσε μερικά χρόνια αργότερα ως φοιτητής πανεπιστημίου.