Kαι, όμως, ακόμη και σήμερα, υπάρχει η ψευδαίσθηση ή η πλήρης άγνοια των οδηγών – μπαμπάδων, που πιστεύουν, ότι όσοι κάθονται στα πίσω καθίσματα και κυρίως τα παιδιά, δεν κινδυνεύουν, τόσο, όσο αυτοί που είναι στα εμπρός και δεν φορούν τη ζώνη ασφαλείας. Η αλήθεια είναι ότι οι πίσω επιβάτες σε περίπτωση μιας μετωπικής ή και πλαγιομετωπικής σύγκρουσης έχουν εφτά φορές μεγαλύτερες πιθανότητες από τους μπροστινούς επιβάτες, να εκτοξευθούν έξω από το αυτοκίνητο, όταν δεν φοράνε ζώνη ασφαλείας.
Για παράδειγμα, σε ένα τρακάρισμα με 80χλμ την ώρα οι πιθανότητες να σε σκοτώσει ο πίσω επιβάτης, επειδή δεν φοράει ζώνη είναι πολύ μεγάλες. Επίσης, τα παιδιά, που δεν φοράνε ζώνη ασφαλείας έιναι σχεδόν σίγουρο ότι θα τραυματιστούν πολύ σοβαρά ή και κινδυνεύουν να χάσουν τη ζωή τους, αν δεν φοράνε ζώνη ασφαλείας ή δεν έιναι τοποθετημένα στη ζώνη ασφαλείας. .
Εξίσου σημαντικό, να γνωρίζουμε, ότι το βάρος μας αλλάζει ανάλογα με την ταχύτητα σύγκρουσης! Σε σύγκρουση με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα το βάρος μας γίνεται 20 φορές μεγαλύτερο, ενώ με 50χλμ/ώρα γινόμαστε 40 φορές βαρύτεροι. Ένα παιδί, δηλαδή, 15 κιλών σε ένα ατύχημα με 50χλ/ώρα ζυγίζει περίπου 600 κιλά, ενώ ένας ενήλικας 75 κιλών ζυγίζει περίπου 3 τόνους!
Στο παρακάτω αποκαλυπτικό – παλιό αλλά πάντα επίκαιρο – βίντεο φαίνεται το πως αντιδρά το σώμα του παιδιού σε περίπτωση μιας σύγκρουσης και όταν ο μικρός επιβάτης δεν φοράει ζώνη ασφαλείας.