Το σκάφος «Pega – ΣΝΔ», στα Performance, και το «Water Gipsy» στα Sport είναι οι νικητές του μεγάλου ιστιοπλοϊκού μαραθωνίου, μία «στροφή» πριν από το τέλος του. Σε ότι αφορά το έπαθλο Line Honours, το οποίο θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά, πολύ κοντά στην κατάκτηση του βρίσκεται το «Bullet – Encode».
Η χθεσινή διαδρομή από το νησί των Δωδεκανήσων μέχρι τη Μήλο ήταν χωρισμένη σε δύο ιστιοδρομίες με βαθμολογική πόρτα στη Σίκινο (Αστυπάλαια – Σίκινος, Αστυπάλαια – Μήλος). Τα σκάφη ανέπτυξαν μεγάλες ταχύτητες με τη βοήθεια του μελτεμιού και έφτασαν γρήγορα μέχρι την πρώτη βαθμολογούμενη πόρτα (στην είσοδο του λιμένα της Σικίνου). Κατά τη διαδρομή συνάντησαν δυνατούς ανέμους που σε κάποια σημεία έφτασαν τους 40 κόμβους. Στη διαδρομή προς Μήλο οι άνεμοι παρέμειναν με σταθερή διεύθυνση αλλά μικρότερης έντασης (20-25 μίλια).
Ελάχιστα μίλια πριν από την είσοδο του λιμανιού της Μήλου, στις βραχονησίδες Ακράδια, ο αέρας μειώθηκε αρκετά αλλά η διεύθυνση του παρέμεινε ευνοϊκή για να στείλει τα σκάφη στον τερματισμό με μία ωραία πλαγιοδρομία.
«Ήταν μία δύσκολη και απαιτητική ιστιοδρομία. Το Ράλλυ Αιγαίου δοκιμάζει τις ναυτικές ικανότητες του πληρώματος και τις αντοχές σκάφους και πληρώματος. Το καλό ήταν ότι είχαμε σταθερό αέρα. Είμαστε χαρούμενοι για την πρωτιά αλλά αυτό δημιουργεί περισσότερες υποχρεώσεις για το μέλλον γιατί το δύσκολο δεν είναι να φτάσεις στην κορυφή αλλά να παραμείνεις σε αυτή», δήλωσε ο αντιπλοίαρχος Δημήτρης Σουβαλτζής Π.Ν., κυβερνήτης του σκάφους «Pega» της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, που νίκησε στα Performance.