Σε αναμμένα κάρβουνα βρίσκονται χιλιάδες ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων καθώς ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), οδηγεί ακόμη και σε διπλασιασμό των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τα τελευταία εννέα χρόνια.
Ο λόγος είναι ότι τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά την 31η Οκτωβρίου του 2010, πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας βάσει των εκπομπών ρύπων και όχι βάσει κυβισμού, όπως τα παλαιότερα.
Η κυβέρνηση είναι ενήμερη για το θέμα και θα προχωρήσει σε άμεση παρέμβαση, προκειμένου να γίνει αναπροσαρμογή και να γλιτώσουν τα υπέρογκα τέλη οι ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων.
Γιατί η 1η Σεπτεμβρίου «τρομάζει» τους ιδιοκτήτες ΙΧ – Τι αλλάζει σε τέλη κυκλοφορίας
«Έχουμε επικοινωνήσει με τους συναρμόδιους Υπουργούς, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης. Η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων δεν θα οδηγήσει σε επιβάρυνση των πολιτών από τέλη κυκλοφορίας. Θα γίνει όποια αναγκαία προσαρμογή χρειάζεται ώστε η όποια αλλαγή να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη», δίνοντας το «σήμα» ότι τα τέλη δε θα αλλάξουν καθόλου, τουλάχιστον για το 2020.
Υπενθυμίζεται πως στα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ως εξής:
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο