Είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό πως σε αυτή τη συμπιεσμένη εξομολόγηση – που ονομάζουμε συνέντευξη – μπορείς να διατρέξεις με ταχύτητα μέσω της ιστορίας ενός μεγάλου ηθοποιού όλη την αγωνία και τον αγώνα της μεταπολιτευτικής γενιάς. Ο βραβευμένος ηθοποιός Χρήστος Στέργιογλου, μπορεί να έγινε ευρέως γνωστός παίζοντας στον «Κυνόδοντα» του Λάνθιμου, έχει όμως τρέξει χιλιόμετρα στο θέατρο, το τραγούδι από τα πρώτα χρόνια που ως φοιτητής Οικονομικών στη Θεσσαλονίκη μπήκε σε ομάδες, από τα χρόνια που πήγε στην Αμερική για σπουδές και δουλειές (όλες τις δουλειές για βιοπορισμό) μέχρι σήμερα που παίζει σε βρετανικές σειρές που μπορεί η νεότερη γενιά να δει στο netflix και όχι μόνο. Συναντιόμαστε και σε παραπάνω από μία ώρα αφηγείται τη διαδρομή του, τις συμπτώσεις, τα παιχνίδια της τύχης που τον έφεραν σε ρόλους ή πλάι σε σπουδαίους δημιουργούς όπως τον Τερζόπουλο, τον Ντασσέν, τον Βουτσινά, τον Λάνθιμο, τον Γαβρά – παίζει δε και τον Γιάννη Δραγασάκη στην τελευταία ταινία του Γαβρά που βασίζεται στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη «Ενήλικοι στο δωμάτιο». Ο Στέργιογλου έχει συστολή, μνήμη – απίστευτη – ενώ δίνει την εντύπωση πως εισήλθε και καθιερώθηκε στην τέχνη του σχεδόν αθόρυβα αλλά με πολλή δουλειά και με μότο του πως αν επιθυμείς κάτι πολύ είναι βέβαιο πως θα το πιάσεις.

Μόλις επιστρέψατε από το Λονδίνο…

Πήγα δεύτερη φορά. Εκανα μια σειρά στο Channel 4, είχε επιτυχία ο πρώτος κύκλος και κάναμε τώρα τον 2ο. Λέγεται: Stath lets Flats. Η περισσότερη δυσκολία ήταν πως έκανα έναν Ελληνα που έχει real estate στο Λονδίνο, που έχει δύο παιδιά που δεν μιλάνε καθόλου ελληνικά. Επρεπε σαν Ελληνας να κάνω λάθη, ήταν πολύ δύσκολο.

Πήγα στα γυρίσματα και λέω του σεναριογράφου Jamie Demetriou: μη γράφεις λάθη στο σενάριο, άσε με να κάνω λάθη. Δεν λέμε καμία φορά «you break my nerves»; Ελεγα τέτοια και έγινε ωραίο πάντρεμα.

Πώς έγινε να παίζετε σε σειρά στην Αγγλία;

Το οφείλω στον «Κυνόδοντα». Ο σκηνοθέτης της σειράς, ο οποίος λέγεται Tom Kingsley, έψαχνε Ελληνα για τον ρόλο. Δεν βρήκαν τον κατάλληλο. Μια μέρα έλαβα μέιλ από τον παραγωγό. Τον Seb Barwell. Με είδαν στον «Κυνόδοντα», τους άρεσα, πήγα και πήρα τη δουλειά. Αν δεν με βλέπανε στον «Κυνόδοντα» δεν θα με ξέρανε.

Αλλαξαν όλα από τότε που παίξατε στον «Κυνόδοντα» ε;

Ανοιξε πολύ το πράγμα. Εχω κάνει ταινία στη Βουλγαρία, με ζήτησαν σε σειρά στην Αυστραλία – που όμως δεν μπορούσα να πάω.

Βουλγαρία;

Το «Alienation» του Βούλγαρου Μίλκο Λαζάροφ.

Ο «Κυνόδοντας» πώς πρόκυψε;

Με πήρε τηλέφωνο ο Αλεξ που έχει το Athens Casting και μου είπε ότι θέλει να σε δει ένας σκηνοθέτης που θέλει να κάνει μια ταινία με μια οικογένεια εσώκλειστη. Kάναμε ένα ραντεβού με τον Γιώργο Λάνθιμο στο Φίλιον, δεν ξέραμε ο ένας τον άλλον, ήταν να πάω διακοπές, ήταν καλοκαίρι. Εγώ προστατεύω τα δύο παιδιά της ανιψιάς μου που έχασε νωρίς τον άνδρα της, ήταν μικρά τότε και ήταν να τα πάω στη θάλασσα. Βλέπω τον Γιώργο, διαβάζω το σενάριο το βράδυ, παίρνω την ανιψιά μου και της λέω: Δεν θα πάμε διακοπές. Δεν το πίστευα όταν διάβαζα το σενάριο, μπήκα αμέσως σε αυτό. Και έγινε ό,τι έγινε…

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του βραβευμένου ηθοποιού στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ της Δευτέρας