Το αργότερο σε δύο χρόνια οι ψηφιακές οθόνες που έχουν σήμερα τα περισσότερα αυτοκίνητα, ίσως να αποτελούν κάτι ξεπερασμένο, και αυτό, επειδή, η Continental, προμηθευτής και κατασκευαστής τεχνολογίας στις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζει τις οθόνες επόμενης γενιάς, που θα φέρουν τριδιάστατη τεχνολογία.
Τι θα μπορούν να κάνουν; Ο οδηγός την στιγμή που θα οδηγεί θα βλέπει να «πετάγεται» μπροστά του μια πληροφορία, όπως, ότι, το δεξί ελαστικό του αυτοκινήτου έχει μειωμένη πίεση και πρέπει να σταματήσει. Αυτό είναι το λιγότερο που θα βιώνει ο οδηγός μέσα στο όχημα. Θα βλέπει το φανάρι να αιωρείται μπροστά στα μάτια του, όπως όταν τον πιάνει το κόκκινο ενώ οι σειρές από πολυκατοικίες και μεγάλα κτίρια να ξεπετάγονται μέσα από το σύστημα πλοήγησης, όταν διασχίζει μια μεγάλη λεωφόρο. Ακόμη και το σήμα της μάρκας του αυτοκινήτου θα περιστρέφεται στον αέρα, μπροστά από το ταμπλό, όταν εκκινεί τον κινητήρα!
Η νέα οθόνη “Lightfield”, όπως αναφέρει η γερμανική φίρμα, είναι το μέσο της επόμενης γενιάς που θα επιτρέπει, όχι μόνο την αντίληψη του τρισδιάστατου “βάθους” αλλά και την απόδοση λάμψεων, χρωματικών τονισμών και άλλων σύνθετων φωτεινών εφέ. Η τριδιάστατη τεχνολογία δεν θα απευθύνεται αποκλειστικά στον οδηγό αλλά και στον συνοδηγό και στους επιβάτες στα πίσω καθίσματα!
Οι συγκεκριμένες οθόνες θα δίνουν χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό, σε πραγματικό χρόνο, καθιστώντας τη διάδραση του ανθρώπου με το όχημα πιο άνετη και πιο ενστικτώδη.Τα πάντα θα παραπέμπουν στην τριδιάστατη τεχνολογία, σαν και αυτή του κινηματογράφου, χωρίς, όπως επισημαίνουν να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Αντιθέτως, οι περισσότερες πληροφορίες θα βοηθούν τον οδηγό, ή και θα τον προειδοποιούν – πχ με τη χρήση έντονων χρωμάτων – σε περίπτωση κινδύνου ή μιας επικείμενης σύγκρουσης. Όλα αυτά δεν αποτελούν κάτι μελλοντικό. Το σύστημα υπολογίζεται ότι θα βγει σε μαζική παραγωγή το αργότερο μέχρι το 2022. Αυτό είναι το πρώτο βήμα, αφού, στο μέλλον, αναμένουμε από την προμηθεύτρια εταιρεία και τα «έξυπνα» παράθυρα. Θα μπορούν να αντιλαμβάνονται την έντονη ηλιοφάνεια και αναλόγως θα σκουραίνουν – με βάση την ρύθμιση που έχει προεπιλέξει ο οδηγός ή ο πίσω επιβάτης – ενώ σε πολλές περιπτώσεις, τα τζάμια θα γίνονται και αυτά οθόνες, όπου και οι επιβάτες θα μπορούν να έχουν στη διάθεση τους μια σειρά εφαρμογών, όμως, το σύστημα πλοήγησης κ.α.