Γνώστης του κινδύνου που έκρυβε το μη αδειοδοτημένο ελικοδρόμιο στον Γαλατά, φαίνεται πως ήταν ο άτυχος πιλότος, Νίκος Καρυστινός, ο οποίος το μεσημέρι της Τρίτης άφησε την τελευταία του πνοή, όταν το ελικόπτερο που επενέβαινε ο ίδιος και δύο ρώσοι υπήκοοι συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πόρου και Γαλατά.
«Το γνώριζε το σημείο και σε πολλές συζητήσεις μας έλεγε «αυτά τα καλώδια εκεί στον Πόρο με ανατριχιάζουν»» δήλωσε ο γιος του μιλώντας στον Alpha.
«Και αυτά ήταν τα καλώδια που του κόστισαν τη ζωή» πρόσθεσε συγκλονισμένος ο γιος του Νίκου Καρυστινού.
Όπως είπε ο Γρηγόρης Καρυστινός «το ελικοδρόμιο είναι χωράφι, δεν υπάρχει τίποτα, δεν υπάρχει σήμανση και πόσες φορές μου έλεγε ότι είναι επικίνδυνο δεν τηρεί τίποτα από αυτά που θα έπρεπε να τηρούσε».
Σύμφωνα με τον ίδιο συνάδελφοι του πατέρα του που είδαν το διαθέσιμο υλικό από την πτώση του ελικοπτέρου το απόγευμα της Τρίτης είπαν στην οικογένεια «το ελικόπτερο έπεσε 300 μέτρα από το σημείο που απογειώθηκε. Σε αυτά τα μέτρα έπρεπε να πάρει ύψος 100 ποδών και από τα βίντεο που φάνηκε ότι δεν μπορούσε να πάρει ύψος».
Η μαρτυρία αυτή έρχεται να συμπληρώσει τις πρώτες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων οι οποίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.
Τα αναπάντητα ερωτήματα
Τα ακριβή αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι τρεις επιβαίνοντες αναμένεται να φέρει στο «φως» το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα.
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.
Πάντως, η Επιτροπή επιβεβαιώνει έγγραφό της προς την ΔΕΔΔΗΕ και τις αρμόδιες αρχές, όπου ζητούσε -όπως αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ»- να υπάρξει ειδική σήμανση στα καλώδια της ΔΕΗ (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), προκειμένου να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους, επισημαίνοντας τον κίνδυνο πρόσκρουσης στα καλώδια της.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ήδη από τον Μάιο του 2018 είχε εντοπιστεί η επικινδυνότητα των καλωδίων που συνδέουν την Πελοπόννησο με τον Πόρο.
Θεωρώντας ότι τα καλώδια που βρίσκονται σε ύψος 80 – 100 μέτρων συνιστούν κίνδυνο τόσο κατά την προσέγγιση όσο και κατά την αποχώρηση ελικοπτέρων από τον Γαλατά, σύμφωνα με πληροφορίες, τον Μάιο του 2018 ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, Αθανάσιος Μπίνης, ζητούσε με έγγραφό του προς τους αρμόδιους φορείς την τοποθέτηση στα καλώδια ειδικών ανακλαστήρων, ώστε να προειδοποιούνται οι πιλότοι.
Είχε προηγηθεί αυτοψία των επιθεωρητών στην περιοχή και είχε προκριθεί το μέτρο των ανακλαστήρων, καθώς η υποβρυχιοποίηση των καλωδίων είναι πολυδάπανη και χρονοβόρα.
Παράνομο το ελικοδρόμιο στον Γαλατά
Την ίδια στιγμή αίσθηση προκαλεί η αποκάλυψη από τις τοπικές αρχές ότι το ελικοδρόμιο στην περιοχή Γαλατά είναι παράνομο.
Μιλώντας στην ΕΡΤ ο αντιδήμαρχος Πόρου, Γιώργος Κουτουζής, δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά, ο οποίος χωρίς να έχει άδεια απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, δεν υπάρχει όμως εγκεκριμένο ελικοδρόμιο».
Όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Πόρου, «με δική τους ευθύνη οι ιδιωτικές εταιρείες και χωρίς να υπάρχει αδειοδοτούμενο ελικοδρόμιο ανεβοκατεβάζουν ελικόπτερα. Το γεγονός έχει γίνει γνωστό και έχει καταγγελθεί στις αρμόδιες Αρχές, από τις δημοτικές Αρχές του νησιού, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι».