Επιβεβαιώνεται το ρεπορτάζ των ΝΕΩΝ της Τετάρτης σχετικά με την επιστολή – κόλαφο για τα ηλεκτροφόρα καλώδια της ΔΕΗ στον Γαλατά, στα οποία έπεσε πάνω το μοιραίο ελικόπτερο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας σήμερα, οι επισημάνσεις των πιλότων που πετούσαν στην περιοχή του Γαλατά έχοντας διαπιστώσει τον σοβαρό κίνδυνο που απέρρεε από τα ηλεκτροφόρα καλώδια της ΔΕΗ για τις πτήσεις, ήταν εκείνο που οδήγησε στις 11 Μαΐου του 2018 τον τότε πρόεδρο της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθανάσιο Μπίνη να στείλει επιστολή με την οποία ζητούσε από τους αρμοδίους τη λήψη μέτρων προστασίας: την τοποθέτηση ανακλαστήρων στα καλώδια προκειμένου να αποτραπούν ατυχήματα κατά την προσγείωση ή την απογείωση ελικοπτέρων.
Οι ειδικοί κάνουν λόγο για μια προδιαγεγραμμένη τραγωδία. Ηταν ένα «δυστύχημα στον προθάλαμο» και απλά περιμέναμε πότε θα συμβεί, δήλωσε χθες ο έμπειρος πιλότος και δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος επιβεβαιώνοντας τον Αθανάσιο Μπίνη. «Η επιστολή είχε σταλεί στον ΔΕΔΔΗΕ, στη διοίκηση του υπουργείου Μεταφορών και Ενέργειας και σε άλλους φορείς και ουσιαστικά προανήγγελλε το τωρινό δυστύχημα. Ελεγε ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο αν δεν μπουν άμεσα ανακλαστήρες, οι οποίοι ούτως ή άλλως θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί από δεκαετίες».
7 στα 10 ατυχήματα
Ο Κωνσταντέλλος τόνισε πως το 70% των ατυχημάτων με ελικόπτερα οφείλεται σε ηλεκτροφόρα καλώδια, τα οποία στην παγκόσμια βιβλιογραφία αναφέρονται ως «ο φονέας του ελικοπτέρου». «Πριν από δύο χρόνια στην Ελλάδα, ένα ελικόπτερο της Αεροπορίας του Στρατού κατέπεσε στο Σαραντάπορο της Ελασσόνας με τέσσερα θύματα και μία επιζήσασα, διότι κατέβηκε χαμηλά και συνάντησε καλώδια. Το 2017 ένα ψεκαστικό ελικόπτερο έπεσε στον Σχινιά εξαιτίας καλωδίων της ΔΕΗ» ανέφερε. Στην περιοχή σημειώνεται αυξημένη κυκλοφορία ελικοπτέρων λόγω του τουρισμού υψηλού οικονομικού προφίλ που κινείται στην Υδρα, στις Σπέτσες και στο Πόρτο Χέλι. «Τα καλώδια δεν θα έπρεπε να βρίσκονται εκεί. Κι όμως καλώδια υπάρχουν και στο βορειοδυτικό τμήμα του νησιού που συνδέουν τα Μέθανα με τον Πόρο» είπε ο Κωνσταντέλλος.
Η επιστολή ως έγγραφο ήρθε στο φως από τον Ελεύθερο Τύπο που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο. Μάλιστα, είχε παρακαλέσει, στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων, να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.)».