Παρότι δεν συνδεόταν με τη χώρα μας, πολλά από τα έργα του Χοακίν Σορόγια (1863-1923) μπορούν να μιλήσουν στην καρδιά των Ελλήνων. Ο τρόπος με τον οποίο περιγράφει τη θάλασσα και τους λουόμενους και το πώς διαχειρίζεται το φως παραπέμπουν σε πάρα πολύ όμορφες γωνιές τις Μεσογείου. Ο Σορόγια δημιούργησε μεγάλο και ευρύ έργο αλλά κυρίως πρόσφερε στην παγκόσμια ιστορία της τέχνης έργα ηλιόλουστα, πλημμυρισμένα με αντανακλάσεις, σκιές, διάφανες ατμόσφαιρες, γυναίκες ελεύθερες μα συνάμα προστατευμένες μέσα σε αέρινα ρούχα και μικρά παιδιά γεμάτα ζωή στις παραλίες.
Εφέτος ο σπουδαίος αυτός ζωγράφος έχει την τιμητική του στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ιρλανδία, καθώς η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου υποδέχθηκε 58 έργα του παρουσιάζοντας μια αναδρομική έκθεση με τίτλο «Sorolla: Spanish Master of Light» την οποία το φιλότεχνο κοινό αγκάλιασε με μεγάλο ενθουσιασμό. Οι οιωνοί υπήρξαν πολύ καλοί από την αρχή, αφού την κορδέλα των εγκαινίων έκοψε ο διάδοχος του βρετανικού θρόνου πρίγκιπας Κάρολος και η βασίλισσα Λετίθια της Ισπανίας. Πλέον η προσοχή είναι στραμμένη στο Δουβλίνο, καθώς την ίδια έκθεση φιλοξενεί έως και τον προσεχή Νοέμβριο η Εθνική Πινακοθήκη της Ιρλανδίας.
Στο BHMAgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής» η ιστορικός τέχνης Μαρία Μιγάδη βρέθηκε εκεί και γράφει για τον «ισπανό άρχοντα του φωτός», για την αδυναμία του στη γενέτειρά του Βαλένθια, για τη δυνατή ιστορία αγάπης με τη σύζυγό του Κλοτίλντε και για το εξαιρετικό μουσείο που φέρει το όνομά του.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής»