Πόσα ξέρουν σήμερα οι μαθητές των σχολείων για τις τελευταίες εξελίξεις στην επιστήμη, τα βαρυτικά κύματα, το Μποζόνιο Higgs, την πρώτη «φωτογράφηση» μιας μαύρης τρύπας στο Διάστημα; Από τους καθηγητές τους και μέσα σε ένα αναλυτικό πρόγραμμα, ελάχιστα.
Ένα πραγματικό χάσμα χωρίζει τη σχολική εκπαίδευση από τις σύγχρονες επιστημονικές κατακτήσεις και τις νέες πληροφορίες που μας φέρνουν όλο και πιο κοντά στην κατανόηση των μυστικών του Σύμπαντος.
Σύνδεση έρευνας και σχολικού προγράμματος
Ταυτόχρονα οι πολίτες πληροφορούνται για τα μοναδικά αυτά επιτεύγματα χωρίς να κατανοούν την επίδραση που μπορούν να έχουν για την καθημερινή τους ζωή. Θα μπορούσαν όμως τα θέματα αυτά να ενταχθούν στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα με τρόπο συστηματικό και κατανοητό;
Είναι εφικτή η σύνδεση της έρευνας αιχμής με τη σχολική πραγματικότητα; Υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορούμε να «εντάξουμε» τους πολίτες στην ερευνητική διαδικασία αναδεικνύοντας τη δύναμη της «επιστήμης των πολιτών»;
Με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων στο κρίσιμο αυτό θέμα, η Eλληνογερμανική Αγωγή και το Ινστιτούτο Επιταχυντικών Συστημάτων και Εφαρμογών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου και του πανεπιστημίου Αθηνών, διοργανώνουν μεγάλη ημερίδα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με τίτλο: «FRONTIERS: Φέρνοντας την έρευνα αιχμής στη Φυσική στη σχολική τάξη».
Τι περιλαμβάνει η ημερίδα «FRONTIERS»;
Στην ημερίδα θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικά σενάρια και εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων και πρωτοβουλιών και φιλοδοξούν να αποτελέσουν μέρος μίας συνολικής πρότασης για την ένταξη της σύγχρονης Φυσικής στα αναλυτικά προγράμματα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επιπλέον η ημερίδα σηματοδοτεί την έναρξη της μεγαλύτερης Ευρωπαϊκής δράσης για την ανάδειξη του δυναμικού της «επιστήμης των πολιτών» στην λειτουργία των μεγάλων ερευνητικών υποδομών όπως οι ανιχνευτές ATLAS και CMS στο CERN, το παρατηρητήριο βαρυτικών κυμάτων VIRGO και το τηλεσκόπιο νετρίνων ΚΜ3 στη Μεσόγειο.
Μάλιστα οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μία εικονική επίσκεψη στο κέντρο ελέγχου του παρατηρητήριου Βαρυτικών κυμάτων VIRGO στην Ιταλία και να συνομιλήσουν με ερευνητές στο χώρο της αστρονομίας Βαρυτικών κυμάτων. Στη συνέχεια θα λάβουν πληροφορίες για το πως μπορούν να μεταφέρουν αυτές τις δράσεις στη σχολική πράξη.
Η ημερίδα θα γίνει το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019 12:00 – 18:00 στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την ημέρα Ανοιχτού Σχολείου που λαμβάνουν χώρα υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και του Ι.Τ.Υ.Ε Διόφαντος (http://openschool.ea.gr).
Απευθύνεται δε, σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής στους συμμετέχοντες μετά τη λήξη του εργαστηρίου.
Για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ωστόσο, απαιτείται εγγραφή στον παρακάτω σύνδεσμο http://openschool.ea.gr/register/ με αναφορά στο ενδιαφέρον για την παρακολούθηση της ημερίδας. Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Η ημερίδα υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία FRONTIERS η οποία χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υλοποιείται με τη σύμπραξη μεγάλων ερευνητικών και εκπαιδευτικών φορέων απο την Ελλάδα (Ελληνογερμανική Αγωγή, Ινστιτούτο Επιταχυντικών Συστημάτων και Εφαρμογών του ΕΚΠΑ, ΕΜΠ), την Ιταλία (EGO- European Gravitational Observatory), την Ιρλανδία (Dublin City University), τη Γαλλία (Paris Centre for Cosmological Physics) και την Πορτογαλία (NUCLIO- Nuclio-núcleo Interactivo De Astronomia).
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανατρέξουν στον ιστότοπο: www.frontiers-project.eu ή να επικοινωνήσουν απευθείας με τους εθνικούς συντονιστές της πρωτοβουλίας στην Ελλάδα στη διεύθυνση: info[at]frontiers-project.eu.