Στο κέντρο της ελληνικής υπαίθρου είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου με αφορμή την επετειακή εκδήλωση για τα 80 χρόνια της ΑΒ Βασιλόπουλος. Το σκηνικό ήταν εμπνευσμένο από την ελληνική φύση, με ένα δέντρο – σύμβολο των αξιών της ΑΒ Βασιλόπουλος και ένα σπίτι να συμβολίζει τη θέση που έχει κερδίσει η εταιρεία στο τραπέζι κάθε νοικοκυριού. Αν και όλα θύμιζαν δάσος, βρισκόμασταν δίπλα στο κέντρο της Αθήνας, στο κτίριο 56 του Ελληνικού Κόσμου και το σκηνικό διαμορφώθηκε ειδικά για την εκδήλωση, για να τονίσει τη δέσμευση εταιρείας για το περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Μέσα από θεατρικά δρώμενα και την αφήγηση-ομιλία του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου, Βασίλη Σταύρου, έγινε σαφές ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει ακόμα πιο δυναμικά τη συστράτευσή της στην παγκόσμια κινητοποίηση για την μείωση των πλαστικών καθώς και τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων.
Ξεχωριστή ήταν η στιγμή της εκδήλωσης, όπου ένα κορίτσι εμφανίστηκε δίπλα στο μεγάλο δέντρο ελιάς, κυρίαρχο στοιχείο του σκηνικού, και εξέφρασε τις φοβίες και τις ανησυχίες της για το περιβάλλον: «Θέλω να αναπνέω καθαρό αέρα, να κολυμπάω σε καθαρές θάλασσες. θέλω να ζω σε έναν κόσμο όπου δεν θα πεινάει κανείς». Τότε ο αφηγητής, την πήρε από το χέρι και τόνισε τη δέσμευση της εταιρείας για ένα καλύτερο μέλλον.
«Είναι η ευθύνη που έχουμε εμείς οι μεγάλοι να προστατεύσουμε τον πλανήτη, το σπίτι όλων μας, για τα παιδιά μας, για όλη την νέα γενιά. Για το μεγάλο μας “σπίτι”, η ΑΒ είναι εδώ και θα είναι εδώ, ώστε μαζί να αναλάβουμε σήμερα δράση και να αλλάξουμε συνήθειες, για το περιβάλλον και την κοινωνία» σημείωσε ο κύριος Βασίλης Σταύρου.
Το θεατρικό δρώμενο θύμισε τόσο στους 500 key stakeholders που στηρίζουν το όραμα της ΑΒ και παραβρέθηκαν στην εκδήλωση, όσο και σε όλους μας, ότι πρέπει να κάνουμε κάτι γιατί ο πλανήτης μας δεν «αντέχει» άλλο!
#allazoumesinithies
Σε αυτό το πλαίσιο και με βασικό μήνυμα #allazoumesinithies, η ΑΒ Βασιλόπουλος δεσμεύεται να περιορίσει τη σπατάλη τροφίμων κατά 50% μέχρι το 2025.
Και προχωρά σε:
- Αύξηση της δωρεάς τροφίμων σε φορείς και ανθρώπους που έχουν πραγματικά ανάγκη.
- Διερεύνηση της Σπατάλης Τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ σε συνεργασία με τo Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
- Αξιολόγηση όλων των εσωτερικών διαδικασιών της σε συνεργασία με τo WWF.
- Ίδρυση της πρώτης Συμμαχίας για την Σπατάλη Τροφίμων σε συνεργασία με το Μπορούμε.
Αντίστοιχα, δεσμεύεται να μειώσει το πλαστικό κατά 50% μέχρι το 2025, μέσα από:
- την κατάργηση πλαστικών μιας χρήσης που πωλούνται στα καταστήματα του δικτύου της μέσα στο 2020.
- τη μείωση του βάρους του πλαστικού σε πολλές συσκευασίες.
- την αντικατάσταση του 100% των υπόλοιπων πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο ή κομποστοποιήσιμο υλικό.
Πρόκειται για δύο πολύ σημαντικές δεσμεύσεις που ανταποκρίνονται πλήρως στις ευαισθησίες των Ελλήνων και υπό αυτήν την έννοια, η ΑΒ έχει ήδη 2,5 εκατομμύρια συμμάχους, τους πελάτες της, για να φέρει εις πέρας τους στόχους της.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η κλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις της είναι το ένα από τα ζητήματα που προβληματίζουν περισσότερο τους Έλληνες. Τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν αναφέρουν ότι μετά την ανεργία, οι πολίτες ιεραρχούν τα περιβαλλοντικά ζητήματα ως το δεύτερο πιο σημαντικό πρόβλημα και θεωρούν τη λήψη μέτρων αντιμετώπισής του επιβεβλημένη.
Μειώνοντας το πλαστικό
Κάθε χρόνο στην Ευρώπη παράγονται 25,8 εκ. τόνοι πλαστικών αποβλήτων, ενώ περίπου το 60% είναι πλαστικές συσκευασίες. Από αυτά λιγότερα από 30% ανακυκλώνονται, περίπου 31% θάβονται σε ΧΥΤ και 39% καίγονται σε μονάδες καύσης απορριμμάτων (η ταφή τους μειώνεται με τα χρόνια αλλά αυξάνεται η καύση και όχι η ανακύκλωση). Στην Ευρώπη, τα πλαστικά απόβλητα, που καταλήγουν στις θάλασσες, είναι 150.000 – 500.000 τόνοι ετησίως. Πολλά από αυτά ρυπαίνουν ευαίσθητα θαλάσσια οικοσυστήματα όπως είναι η Μεσόγειος και η Αρκτική.
Για τον λόγο αυτό, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει οδηγίες για τη μείωση της χρήσης πλαστικών και τη σταδιακή κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης από τις χώρες – μέλη. Στην προσπάθεια αυτή συστρατεύεται η ΑΒ Βασιλόπουλος με στόχο να μειώσει του πλαστικό κατά 50% μέχρι το 2025.
«Όχι» στη σπατάλη τροφίμων
Την ίδια ώρα, ενώ περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι υποσιτίζονται παγκοσμίως, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από το WWF Ελλάς, τουλάχιστον το 1/3 των τροφίμων που παράγονται κάθε χρόνο στον κόσμο για κατανάλωση -περίπου 1,3 δισεκατομμύρια τόνοι- σπαταλάται.
Είναι απίστευτο αν αναλογιστεί κανείς ότι το 10% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των πλούσιων χωρών προέρχεται από την καλλιέργεια τροφίμων που καταλήγουν σε χωματερές.
Σύμφωνα με έρευνα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, κάθε νοικοκυριό στην Ελλάδα σπαταλά 98,9 κιλά τροφικών περισσευμάτων ανά άτομο σε ετήσια βάση, από τα οποία 30 κιλά θα μπορούσαν να αποφευχθούν με μικρές αλλαγές στις καθημερινές μας καταναλωτικές συνήθειες.
#allazoumesinithies, λοιπόν, μαζί με την ΑΒ που έχει στόχο να περιορίσει τη σπατάλη τροφίμων κατά 50% μέχρι το 2025.
Νέες συνήθειες και στα ψώνια
Τα σχέδια της ΑΒ Βασιλόπουλος, όμως, περιλαμβάνουν, και τη δημιουργία μιας μοναδικής αγοραστικής εμπειρίας.
«Για εμάς ο άνθρωπος είναι πάντα στο κέντρο. Μέσα από τους τους πελάτες μας, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες μας αντλούμε ενέργεια, ζωή και δύναμη για να προσφέρουμε πάντα το καλύτερο. Σε όλους και σε καθέναν ξεχωριστά. Γιατί, για εμάς, κάθε πελάτης είναι μοναδικός! Κι όπως ο πελάτης αλλάζει, έτσι αλλάζουμε κι εμείς μαζί του, όλα αυτά τα χρόνια.», ανέφερε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Βασίλης Σταύρου.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο κ. Βασίλης Σταύρου ανακοίνωσε την εξέλιξη του προγράμματος πιστότητας AB Plus με στοχευμένες προσφορές και περιεχόμενο, για να αναπτύξει προσωπική και ποιοτική επαφή με κάθε πελάτη ξεχωριστά και να μπορεί να προσφέρει σε κάθε έναν, αυτά που χρειάζεται, από όπου και αν βρίσκεται.
Επιπλέον, παρουσίασε τα νέα concepts σε προϊόντα και κατηγορίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του σύγχρονου πελάτη (π.χ. vegans) και σύντομα θα φιλοξενηθούν μέσα από ειδικά διαμορφωμένους χώρους στα καταστήματά της.
Στο ίδιο πνεύμα και με σύμμαχο την τεχνολογία, η εταιρεία θα φέρει νέες τεχνολογικές εφαρμογές στα καταστήματα ΑΒ για ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της.