Ο Νίκος Τσιφόρος ξανά στα «ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ»!
Μας το ζητήσατε κι επιστρέφει!
Ανατρεπτικό χιούμορ, σάτιρα και σαρκασμός στα διαχρονικά έργα του μοναδικού συγγραφέα!
Αυτή την εβδομάδα
Ελληνική Μυθολογία. Ο πρώτος τόμος.
Οι περιπέτειες του Δία, της Αθηνάς, του Ηρακλή κι άλλων ηρώων γραμμένες με το χιούμορ και τον καυστικό τρόπο του αξεπέραστου συγγραφέα!
Δεν έχει σημασία αν η θρησκεία των προγόνων μας πέθανε ή αν την εδολοφόνησε το σκοτεινό Βυζάντιο… Σημασία έχει ότι τούτη η γη που μας τρέφει και που πάνω της ευλογάμε τον σημερινό Θεό, έχει γαλουχηθεί και μεγαλώσει η ίδια με τους κάμπους, τα βουνά, τα δάση, τον ουρανό και τη θάλασσά της, με τη μαρμάρινη θρησκεία των πατέρων μας που «πρέπει να την ξέρουμε πριν από κάθε άλλη. Για τούτο γράφτηκε η Μυθολογία αυτή. Το αστείο της είχε την σκοπιμότητα να την κάνει ευχάριστη και όχι "σχολαστική"… Και, μεταξύ μας, μ’ αρέσει που την έγραψα…».
Μαζί,
1965 – Ετσι γράφτηκε η Ιστορία
Τα πρακτικά των κλειστών συζητήσεων του Κωνσταντίνου με τους πολιτικούς αρχηγούς και οι δραματικές εξελίξεις μετά τα Ιουλιανά.
«ΤΑ ΝΕΑ» φέρνουν στο φως, μισό αιώνα μετά από την πρώτη και μοναδική του έκδοση, τα επίσημα «Πρακτικά του Συμβουλίου του Στέμματος» του Σεπτεμβρίου του 1965. Οι συζητήσεις που
διαδραμάτισαν κεφαλαιώδη ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα.
Το «Συμβούλιο του Στέμματος» δεν έχει ακριβές αντίστοιχό του όργανο στο σημερινό πολίτευμα της προεδρευομένης δημοκρατίας που ισχύει στη χώρα από το 1975. Ουσιαστικά όμως, ήταν περίπου κάτι σαν το νυν «Συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών». Σήμερα, υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τότε, υπό τον Βασιλιά. Με μία καθοριστικής σημασίας διαφορά: δεν λάμβανε δεσμευτικές αποφάσεις. Παρά την προφανή σημασία του, ήταν όργανο άτυπο. Συνήθως μετείχαν σε αυτό οι αρχηγοί των κοινοβουλευτικών κομμάτων και οι πρώην πρωθυπουργοί.
Στις εργασίες του «Συμβουλίου του Στέμματος», εκτός από τους προαναφερθέντες μπορούσαν να μετέχουν και άλλα πρόσωπα αν επιθυμούσε να τα προσκαλέσει είτε ο Βασιλιάς, είτε ο πρωθυπουργός, όπως πρόσωπα που θα μπορούσαν να παράσχουν έγκυρη «τεχνική» πληροφόρηση ή συμβουλευτική. Υπήρχαν πάντως και εκείνοι που παρά την πρόσκληση δεν συμμετείχαν, όπως εν προκειμένω ο Κωνσταντίνος Καραμανλής που ήδη από καιρό βρισκόταν αυτοεξόριστος στο Παρίσι και απείχε συνολικά από τις πολιτικές εξελίξεις.
Το «Συμβούλιο του Στέμματος» του Σεπτεμβρίου 1965 πραγματοποιήθηκε την 1η και τη 2η του μηνός. Ηταν ίσως το κρισιμότερο της μετεμφυλιακής περιόδου, καθώς συγκαλείται μόλις
λίγες εβδομάδες μετά από την κρίση ανάμεσα στον τότε Βασιλιά Κωνσταντίνο και τον Πρωθυπουργό Γεώργιο Παπανδρέου και τα όσα γνωστά την ακολούθησαν. Την ώρα της συγκρότησής του,
πρωθυπουργός είναι πλέον ο Ηλίας Τσιριμώκος, τον οποίο λίγες ημέρες αργότερα θα διαδεχθεί ο Στέφανος Στεφανόπουλος – και οι δύο πρωθυπουργοί της λεγόμενης περιόδου της Αποστασίας.
Αντικείμενο είναι «η αντιμετώπισης της πολιτικής κρίσεως»: ουσιαστικά η διερεύνηση για τη δυνατότητα εξομάλυνσης της πολιτικής κατάστασης της χώρας. Κάτι τέτοιο, τελικά, δεν συνέβη. Οι δύο κύριες θέσεις που αναπτύχθηκαν εκεί ήταν, αφενός, του Γεωργίου Παπανδρέου που ζητούσε προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία και, αφετέρου, της πλειοψηφίας των άλλων πολιτικών αρχηγών και των συμμετεχόντων στο Συμβούλιο, που επιθυμούσαν νέα κυβέρνηση από την υφιστάμενη τότε Βουλή, κάτι που, μετά το τέλος των εργασιών του Συμβουλίου οδήγησε τελικά στην κυβέρνηση Στεφανόπουλου.
Ο αναγνώστης αυτού του βιβλίου, θα αισθανθεί ότι παρακολουθεί ο ίδιος «ζωντανά» τις συζητήσεις που διαδραμάτισαν κεφαλαιώδη ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα. Το γεγονός αυτό αποκτά πολύ μεγάλη προστιθέμενη αξία ειδικά από τη στιγμή που, όπως είναι φυσικό, οι διάλογοι περιστρέφονται σε μεγάλο βαθμό στα όσα είχαν ήδη συμβεί εκείνο το καλοκαίρι. Παράλληλα, μέσα από αυτές τις συζητήσεις, καθορίζονται και οι επόμενες πολιτικές εξελίξεις.
Οσο κι αν είναι αδόκιμο να μιλά κανείς εκ των υστέρων και με γνώση των όσων ακολούθησαν, μία πικρή επίγευση δεν είναι δυνατόν να αποφευχθεί: αφορά το πόσα δεινά θα ήταν δυνατό να είχαν, έκτοτε τουλάχιστον, αποφευχθεί, αν μπορούσαν να προκύψουν ορισμένες στοιχειώδεις, ίσως και εύλογες, συγκλίσεις…
Και
Esquire
Ο άντρας στα καλύτερά του
Η φωτεινή ζωή του Woody Harrelson. Γιατί στα 58 του ο τεξανός ηθοποιός είναι ο εθνικός θησαυρός του Χόλιγουντ.
Μιχάλης Τσαουσόπουλος. Ο θρύλος του ελληνικού ραδιοφώνου και πλέον κριτής του τηλεοπτικού Χ-Factor μιλά για τον μεγάλο του έρωτα τα ερτζιανά, την τηλεοπτική του επιστροφή και όλα όσα κρατά από την μέχρι τώρα πορεία του.
Peter Fonda. Μαθήματα καλής ζωής από τον αείμνηστο ηθοποιό που άφησε τον κόσμο λίγους μήνες πριν.
Nadine Neopold. Σεμινάρια ομορφιάς από το πανέμορφο μοντέλο από την Αυστρία, που έγινε γνωστό από τη συμμετοχή του στο σόου της Victoria’s Secret.
Jet setting ταξιδιωτικά μυστικά από τον μπασίστα και συνθέτη Πέτρο Κλαμπάνη.
Keanu Reeves. Πώς κατάφερε ο γνωστός ηθοποιός να γίνει ο απόλυτος βασιλιάς του ίντερνετ, σήμερα.
Εχει νόημα το unfollow στα κοινωνικά δίκτυα; Γιατί δεν υπάρχει λόγος για καθωσπρεπισμούς στον ωκεανό των social media το 2019.
Τα δύο φύλλα διεγείρονται τελικά το ίδιο ερωτικά ανεξαρτήτως εποχής;
Πάρε τις προπονήσεις σου παντού. Χωρίς όργανα και μηχανήματα, μόνο με το σωματικό σου βάρος.
Οι σταρ σχηματίζουν ουρές για μία θέση σε κάποια τηλεοπτική σειρά των νέων και των παλιών ψηφιακών καναλιών.
Γιατί το 1999 ήταν η καλύτερη χρονιά του Χόλιγουντ.
Οι πρώτες μέρες του hip hop. Ολα ξεκίνησαν στο Μπρούκλιν το 1975.
Ταξιδεύουμε στο νεοϋορκέζικο underground τότε που το σκρατσάρισμα δεν ήταν ακόμα cool.
Η έκπληξη της Αλεξάνδρας Κολλάρου. Τι συμβαίνει όταν αγοράζεις ένα έργο τέχνης που σου αρέσει χωρίς να γνωρίζεις τον δημιουργό του;
Face recognition. Πώς η τεχνολογία «κλέβει» και χρησιμοποιεί το ίδιο το πρόσωπό σου.
Τα νέα «Game of thrones». Ποιος θα είναι ο διάδοχος της πιο επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς όλων των εποχών;
Φθινοπωρινά looks για να είσαι και να δείχνεις καλύτερος.
Πίσω από το τιμόνι της πρώτης ηλεκτρικής Mercedes για το μέλλον.
Η συγγραφέας Heather Havrilesky κάνει με τα κρεμμυδάκια τα politically correct πάρτι «ενηλίκων».
Ο chef του «Μe», Ηλίας Σταυρόπουλος, έρχεται με μία απολαυστική συνταγή για τοστ αβοκάντο.
Με τη νέα συλλογή 2054 για τη σεζόν Ανοιξη – Καλοκαίρι 2020 ο Virgil Abloh παντρεύει το παρελθόν του οίκου Louis Vouitton με το μέλλον.
«Institut Le Rosey». Το σχολείο μίας ελβετικής κωμόπολης, που καλλιεργεί στην ανήλικη crème de la crem τη συνείδηση της ελίτ.
Ο φόβος για το αν η τεχνητή νοημοσύνη έχει ό,τι χρειάζεται για να μας αντικαταστήσει δεν είναι καθόλου αστείος.