Η οδήγηση σε συνθήκες βροχόπτωσης απαιτούν από τον οδηγό, εντελώς διαφορετικό τρόπο χειρισμού των πεντάλ και του τιμονιού. Iδιαίτερα το φρενάρισμα απαιτεί ακόμη πιο ιδιαίτερους χειρισμούς.
Το πιο σημαντικό, είναι να γνωρίζουμε ότι, όταν ένα αυτοκίνητο κινείται σε βρεγμένο οδόστρωμα, απαιτεί σχεδόν υπερδιπλάσια απόσταση για να ακινητοποιηθεί – ακόμη και όταν έχει τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφάλειας – ESP κ.α.
Ο ρόλος των ελαστικών είναι πολύ σημαντικός. Ένα ελαστικό με μειωμένη πρόσφυση – είτε επειδή έχει χαμηλή πίεση, είτε γιατί είναι παλιό με φθαρμένο πέλμα – επιδεινώνει ακόμη πιο πολύ την κατάσταση.
Οπότε, τα ελαστικά, που είναι και τα μοναδικά εξαρτήματα που έχουν επαφή με την άσφαλτο παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο, στο φρενάρισμα, το κράτημα, όπου σε συνθήκες βροχόπτωσης, ο ρόλος τους είναι ακόμη πιο νευραλγικός.
Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται επειδή, οι οδηγοί δεν μεγάλωναν τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, όταν η βροχή έκανα την εμφάνιση της.
Πως φρενάρουμε όταν βρέχει:
- Σε βρεγμένο οδόστρωμα, η απόσταση φρεναρίσματος είναι μεγαλύτερη σε σχέση με το στεγνό οδόστρωμα. Αν ένα αυτοκίνητο σε στεγνό οδόστρωμα απαιτεί 25 μέτρα για να ακινητοποιηθεί, τότε στο βρεγμένο η απόσταση αυτή μπορεί να διπλασιαστεί και να ξεπεράσει τα 50 μέτρα!
- Φρενάρετε πολύ νωρίτερα απ’ ότι σε στεγνό δρόμο και με πιο ήπιο τρόπο.
- Στις στροφές όπου το οδόστρωμα είναι βρεγμένο, ένα αυτοκίνητο, ίσως να χάσει πιο εύκολα την πρόσφυση του, αν και σε αυτές τις περιπτώσεις στα σύγχρονα αυτοκίνητα τα συστήματα υποβοήθησης διορθώνουν τυχόν απώλειες της ευστάθειας του οχήματος.