Σύμφωνα με τη DEKRA, τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου – οι συχνότερες βλάβες, εκτός από το κλαταρισμένο ελαστικό, προέρχονται από τα ηλεκτρικά, τις αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης , το κιβώτιο ταχυτήτων, της υπερθέρμανσης του κινητήρα.
Ελαστικά: Το σκασμένο ελαστικό είναι μια από τις πιο συχνές βλάβες που παρουσιάζονται, κυρίως στα αυτοκίνητα τα οποία φέρουν ελαστικά ακρετά ταλαιπωρημένα και …φορτωμένα με πολλά χιλιόμετρα. Για αυτό το λόγο πριν από κάθε ταξίδι, καλό είναι να έχουμε κάνει έναν έλεγχο στη ρεζέρβα, αν έχει τον σωστό αέρα, τα εργαλεία, τον γρύλο κ.α. Επίσης, η αλλαγή του ελαστικού με το ελαστικό …ανάγκης είναι μια προσωρινή λύση, μιας και θα πρέπει να επισκευάσουμε όσο πιο σύντομα γίνεται το κλαταρισμένο.
Δίσκο – Πλατό: Όταν διαπιστώσουμε ότι το αυτοκίνητο μας …πατινάρει, κοινώς, η αποσύμπλεξη της ταχύτητας γίνεται όταν αφήνουμε τον συμπλέκτη στο τέλος τη διαδρομής και όχι στο μέσο, τότε αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε έναν εντατικό έλεγχο στον δίσκο – συμπλέκτη. Αν απαιτείται αλλαγή, τότε, αυτή θα πρέπει να πραγματοποιηθεί πριν από μια μεγάλη ή πολυήμερη εκδρομή. Το κόστος είναι μεγάλο, αλλά, σίγουρα, δεν θα αναγκαστείτε να γυρίσετε πίσω, για να το επισκευάσετε την τελευταία στιγμή το λαβωμένο αυτοκίνητο σας που σας άφησε στη μέση μιας ορεινής διαδρομής.
Υπερθέρμανση: Η εικόνα του ακινητοποιημένου οχήματος στην άκρη του δρόμου με ανοιχτό το καπό και τους καπνούς από το ψυγείο. Η έλλειψη νερού, το σπασμένο κολάρο είναι μερικές από τις πιο συχνές αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν απώλεια του νερού στο ψυγείο και απότομη αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Σε μια τέτοια περίπτωση, η άμεση ακινητοποίηση του οχήματος – σε ασφαλές σημείο είναι επιβεβλημένη. Για να μην πάθει …λειψυδρία του αυτοκίνητο σας, καλό είναι να ελέγχετε το υγρό στο ψυγείο ανά τακτά χρονικά διαστήματα ή πριν από κάποιο μεγάλο ταξίδι. Αν διαπιστώσετε ότι συμπληρώνετε πολύ συχνά, τότε υπάρχει πιθανότητα να έχετε διαρροές – οπότε πρέπει επειγόντως να επισκεφθείτε το συνεργείο με το οποίο συνεργάζεστε.
Κινητήρας χωρίς λάδι: Eλέγχετε τη στάθμη των λαδιών ακόμη και μετά από ένα ταξίδι. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν διαρροές λαδιών από το κάτω τμήμα του αυτοκινήτου – στο κάρτερ – και ούτε τα λάδια να έχουν χρώμα μαύρο. Στην τελευταία περίπτωση θα πρέπει να αλλάξτε άμεσα λάδια στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας.
Φρένα: To σύστημα πέδησης είναι και αυτό στη λίστα των πιο συχνών βλαβών. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να τσεκάρουμε τη στάθμη των υγρών στα φρένα. Αν το δοχείο έχει ελάχιστα υγρά φρένων θα πρέπει άμεσα να τα συμπληρώστε με τα κατάλληλα υγρά που προβλέπει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.