Με μεγάλη ικανοποίηση διάβασα στα ΝΕΑ το άρθρο του Γενικού Γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιου Μπακογιάννη με το οποίο μας ενημέρωνε ότι ο υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης αλλά και ο ίδιος δεσμεύτηκαν για την ανάπτυξη της πρώτης εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο στη χώρα μας.
Η συστηματική δουλειά που έχει κάνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια ο Δρ. Πολεοδόμος – Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός Ευθύμιος Μπακογιάννης για το ποδήλατο, μέσα από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ αποτελεί εγγύηση ότι θα εργαστεί το ίδιο σκληρά για το πετάλι και από το πόστο του Γενικού Γραμματέα. Γνωρίζει καλά τι συμβαίνει στο εξωτερικό, πώς άλλες πόλεις έχουν «μεταμορφωθεί» με τη χρήση ποδηλάτου, καθώς και τις ελληνικές «αγκυλώσεις».
Το μεγάλο του στοίχημα πάντως – αυτό λέει η δική μου εμπειρία – είναι πώς θα πείσει συναρμόδιους υπουργούς, προϊσταμένους αλλά και υφισταμένους να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν αυτή την «εθνική πολιτική για το ποδήλατο». Θα πρέπει να ξεριζωθεί μία ολόκληρη νοοτροπία που θέλει το αυτοκίνητο «πρωταγωνιστή» στις πόλεις. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα όλων όσων ασχολούνται με το ποδήλατο και τη βιώσιμη κινητικότητα στη χώρα μας. Πρέπει να εξηγήσουν και να πείσουν πολύ μεγάλη μερίδα του πληθυσμού ότι αξίζει να γίνουν αλλαγές και υποδομές για το ποδήλατο, τους πεζούς, τα δημόσια μέσα μεταφοράς.