Από τις αρχές του 2017 περισσότερες από 20 αμερικανικές αλυσίδες λιανικών πωλήσεων έχουν αναζητήσει προστασία από τους πιστωτές τους στις διατάξεις νόμου περί χρεοκοπίας. Τελευταίο θύμα, τις προηγούμενες ημέρες, η αλυσίδα ρούχων Forever 21. Η χρεοκοπία της φέρνει στο προσκήνιο τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες παραδοσιακές εταιρείες πώλησης αγαθών, από ρούχα και παπούτσια μέχρι ηλεκτρονικά και οικιακές συσκευές, καθώς οι συνήθειες των καταναλωτών αλλάζουν ραγδαία. Προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους όχι πια σε φυσικά καταστήματα αλλά διαδικτυακά μέσω της Amazon και άλλων κολοσσών με έντονη διαδικτυακή παρουσία όπως η Zara και η H&M. Το φαινόμενο αυτό είναι ήδη έντονο στις ΗΠΑ, αλλά τίποτε δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να κάνει μαζικά την εμφάνισή του και στην Ευρώπη.
Η αλυσίδα ρούχων Forever 21 ζήτησε πριν από λίγες ημέρες την προστασία των πιστωτών με βάση τον αμερικανικό νόμο περί χρεοκοπίας. Η Forever 21 που ειδικεύεται σε φθηνά μοδάτα ρούχα έπεσε θύμα του έντονου ανταγωνισμού από εταιρείες όπως η Zara και η H&M αλλά και από τη στροφή των καταναλωτών σε αγορές μέσω του Διαδικτύου. Η Forever 21 έχει 815 καταστήματα σε 57 χώρες και ελπίζει ότι με το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που θα εφαρμόσει θα μπορέσει να συνεχίσει τη λειτουργία της σε ορισμένους τομείς.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1984 και έχει τα κεντρικά της γραφεία στο Λος Αντζελες. Πλέον αναμένεται να κλείσει τα περισσότερα καταστήματα στην Ασία και την Ευρώπη και να συνεχίσει τις δραστηριότητές της στο Μεξικό και τη Λατινική Αμερική. Η εταιρεία είχε τα τελευταία χρόνια ανοίξει πάρα πολλά καταστήματα σε πολλές διαφορετικές τοποθεσίας και αυτό θεωρείται ότι ήταν επίσης ένας από τους λόγους που αντιμετώπισε προκλήσεις.
Γενικότερα όμως το τοπίο στο εμπόριο το τελευταίο διάστημα έχει κατά κοινή ομολογία αλλάξει δραστικά, όπως αποδεικνύεται από τα μεγάλα προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει παλιές και γνωστές εταιρείες του χώρου. Ανάμεσα σε αυτές για παράδειγμα είναι η αμερικανική αλυσίδα λιανικών πωλήσεων Sears και η εταιρεία παιχνιδιών Toys R US. Από τις αρχές του 2017 πάνω από 20 αμερικανικές αλυσίδες έχουν ζητήσει την προστασία της νομοθεσίας περί χρεοκοπίας καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να ψωνίζουν διαδικτυακά ή να επισκέπτονται για τα ψώνια τους μεγάλα εμπορικά κέντρα τα οποία φιλοξενούν μεγάλο αριθμό καταστημάτων. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν πως όλο και περισσότεροι αγοραστές, ειδικά νεότεροι σε ηλικία, στρέφονται σε μάρκες και καταστήματα που διαφημίζουν έντονα τα προϊόντα τους ή έχουν μεγάλη παρουσία στο Διαδίκτυο. Εκεί έχουν κερδίσει έδαφος ευρωπαϊκές αλυσίδες όπως η Zara αλλά και η H&M που πωλούν πιο προσιτά προϊόντα, τα οποία όμως παραμένουν στη μόδα. Οι χαμηλές τιμές από μόνες τους δεν ήταν πρόβλημα για τη Forever 21 καθώς η εταιρεία στην γκάμα της είχε και πολύ προσιτά ρούχα.