Τη φετινή επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, «ζωντανεύει» στο Μουσείο Ακρόπολης το άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου, φτιαγμένο από χρυσό και ελεφαντόδοντο, που φιλοτέχνησε ο Φειδίας για τον Παρθενώνα.
Το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς Αθηνάς που φιλοτέχνησε ο Φειδίας, έχει μείνει στην Ιστορία ως θρύλος, επειδή δεν υπάρχει πια.
Τα ίχνη του χάνονται κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ. οπότε, μια φωτιά που έβαλαν οι επιδρομείς Ερουλοι κατέκαψε τον Παρθενώνα.
Ίσως να σώθηκε, γιατί άλλη πληροφορία – θρύλος το θέλει να μεταφέρεται στην Κωνσταντινούπολη, όπου όμως είναι αμφίβολο αν έφτασε, γιατί κατά άλλη εκδοχή το πλοίο βυθίστηκε. Ωστόσο, ήταν το πλέον διάσημο άγαλμα της θεάς.
Ξαναζωντανεύει στο Μουσείο Ακρόπολης
Τη φετινή επέτειο της 28ης Οκτωβρίου «ζωντανεύει» στο Μουσείο Ακρόπολης το άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου που φιλοτέχνησε ο Φειδίας για τον Παρθενώνα.
Το Μουσείο προσκαλεί τους επισκέπτες σ’ έναν περίπατο γνώσης για τα υλικά και τις τεχνικές κατασκευής του, για τους μύθους και τις αλληγορίες του, για την ακτινοβολία του και τις περιπέτειές του.
Οι παρουσιάσεις πραγματοποιούνται από τους αρχαιολόγους-φροντιστές, στα ελληνικά (στις 12:00, 13:00, 14:00 και 16:00) και στα αγγλικά (στις 11:00 και στις 15:00).
Εγγραφές θα γίνονται την ίδια μέρα στο γραφείο Πληροφοριών του Μουσείου, μισή ώρα νωρίτερα από την ώρα έναρξης της παρουσίασης. Ισχύει για περιορισμένο αριθμό επισκεπτών (έως τριάντα επισκέπτες ανά παρουσίαση). Τηρείται σειρά προτεραιότητας.
Ανοιχτή θα είναι, επίσης, η ειδική έκθεση για την αναστήλωση και το σπουδαίο έργο των μαρμαροτεχνιτών της Ακρόπολης, που οργάνωσε η Επιτροπή και η Υπηρεσία Συντήρησης των Μνημείων της Ακρόπολης και στήθηκε απλόχωρα από το Μουσείο Ακρόπολης, με ευρεία χρήση φωτογραφιών γιγαντιαίου μεγέθους που κάλυψαν ολόκληρους τοίχους, με αποτέλεσμα ο επισκέπτης να έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται πάνω στον βράχο της Ακρόπολης και παρακολουθεί τις εργασίες.
Τη Δευτέρα 28 Οκτωβρίου, οι εκθεσιακοί χώροι του Μουσείου και η αρχαιολογική ανασκαφή θα παραμείνουν ανοιχτοί, από τις 8 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, με ελεύθερη είσοδο.